جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انجمن ورزشی در تنسی به داشتن حجاب هنگام ورزش رای می‌دهد

حوزه/ پس از آنکه یک دختر محجبه در تیم والیبال دبیرستانی در تنسی از شرکت در مسابقات محروم ماند، انجمن ورزشی دبیرستان‌ها در این ایالت به مجاز بودن حجاب برای دانش آموزان بدون نیاز به مجوز جداگانه رای می‌دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از tennessean، انجمن ورزشی دبیرستان‌ها در ایالت تنسی در آمریکا به مجاز بودن پوشش مذهبی سر (حجاب) برای دانش آموزان رای می‌دهد.

انجمن ورزشی دبیرستان تنسی در حال آغاز روندی است که به صورت بالقوه قانونی را که بر اساس آن ورزشکاران دختر مجبورند پیش از شرکت در مسابقات برای داشتن حجاب اسلامی از دفتر رسمی مجوز جداگانه بگیرند را تغییر دهد.

این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که چندی پیش یک بازیکن مسلمان تیم والیبال دبیرستان نشویل به دلیل اعتقادات مذهبی نتوانست در مسابقات شرکت کند زیرا مدرسه او پیش از آغاز مسابقات برای مجوز رسمی درخواست نداده بود.

برنارد چیلدرس مدیر اجرایی این انجمن اعلام کرد در جلسات منطقه ای نوامبر و دسامبر درباره تغییر این آیین‌نامه بحث خواهد شد.

چیلدرس گفت: انجمن ورزشی دبیرستانها باید روند قانونی خود را در تصویب یا تطبیق آیین نامه خود دنبال کند.

نجاح عقیل، بازیکن تازه وارد والیبال کالج والور، یک ماه پیش به خاطر حجاب اسلامی نتوانست در مسابقات شرکت کند.

در حال حاضر، این قانون تحت قانون اتحادیه ملی انجمن‌های دبیرستان‌های دولتی است که تنسی از آن پیروی می کند.  برای تغییر این قانون اعضای انجمن ملزم به شرکت در جلسات منطقه‌ای و رای گیری هستند.

گفتنی است شورای مشورتی مسلمانان آمریکا روز چهارشنبه نامه‌ای به این انجمن ارسال کرده و خواستار آن شدند الزامی را که ورزشکاران باید پیش از مسابقات با پوشش مذهبی مجوز رسمی بگیرند، حذف کنند.

 سابینا محی الدین، ​​مدیر اجرایی شورای مشورتی مسلمانان آمریکا در یک خبرنامه مطبوعاتی گفت: دختران مسلمان در سراسر تنسی مشغول ورزش هستند و آنها نباید برای استفاده آزادانه از حقوق دینی خود در هر محیطی به مجوز نیاز داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha