جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روزنامه نگار مسلمان به آپارتاید ضدمسلمان در هند انتقاد کرد

حوزه/ روزنامه نگار مسلمان درباره یک آگهی اجاره آپارتمان در بمبئی که نوشته بود «نه حیوان خانگی مجاز است و نه مسلمان» واکنش نشان داده و آن را آپارتاید دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از geo، رعنا ایوب روزنامه نگار مسلمان، روز شنبه از یک آگهی اجاره منزل در فیس بوک به خاطر لحن ضدمسلمانی و اهانت آمیز علیه جامعه اسلامی انتقاد کرد.

در این آگهی که در رابطه با اجاره آپارتمان در بمبئی گذاشته شده بود، در بخش مشخصات آپارتمان عبارت «نه حیوان خانگی مجاز است و نه مسلمان» آمده بود.

 ایوب که یک روزنامه نگار مسلمان در واشنگتن پست می‌باشد، ضمن «آپارتاید» خواندن این پست در فیس بوک، آن را محکوم کرده و در پیامی توییتری  نوشت: مسلمانان و حیوانات خانگی مجاز نیستند. این هند قرن بیستم است. این یکی از شیک ترین آدرس ها در بمبئی ، بندرا است.  

وی پرسید: به من بگویید که ما یک ملت نیستیم! به من بگویید که این آپارتاید نیست؟!

گفته می‌شود خشونت علیه مسلمانان در هند به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است و تعداد افرادی که به خاطر اعتقادات مذهبی شکنجه و حتی کشته می‌شوند افزایش می‌یابند. عمران خان نخست وزیر پاکستان ماه گذشته در مجمع سازمان ملل متحد ضمن انتقاد از اسلام‌هراسی رو به افزایش در هند، نفرت علیه مسلمانان در این کشور را به رفتاری که نازی‌ها با یهودیان داشتند مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه ایدئولوژیست های افراطی معتقدند هند منحصر به هندوها است و دیگران برابر نیستند ، گفت:  در حالی که نفرت نازی ها متوجه یهودیان بود ، هندوهای افراطی آن را متوجه مسلمانان و تا حدودی مسیحیان می‌کنند.

شیوع ویروس کرونا در هند همچنین منجر به حملات متعددی علیه مسلمانان در سراسر این کشور شده است ، به طوری که وزارت بهداشت دولت ملی گرای هندو نخست وزیر نارندرا مودی مدعی شد مسلمانان ویروس را گسترش می دهند.

 معابد سیک در ایالت پنجاب با باورکردن شایعات علیه مسلمانان از مردم می‌خواستند که شیر را از دامداران مسلمان خریداری نکنند زیرا ادعا می شود به ویروس کرونا آلوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha