سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام قمی در جمع نمایندگان طلاب

حوزه/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در پاسخ به این سؤال که آیا برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برنامه ای دارید؟، خاطرنشان ساخت: بنده از طرف رهبر معظم انقلاب در سازمان تبلیغات اسلامی مأمورم و محکم سر کار خود ایستاده ام.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی عصر امروز در جمع رئیس و هیأت رئیسه مجامع استانی و همچنین اعضای هیأت رئیسه کمیسیون های دوازده گانه مجمع نمایندگان طلاب که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به نمایندگی از روحانیون کشور در برخی از شوراهای بالادستی کشور حضور دارد و متأسفانه امروز تفاوت های گفتمانی و رویکردی با برخی از مسئولین در این شوراها وجود دارد که گاهی صداها را نیز بالا برده است.

وی ابراز داشت: امروز متأسفانه فضای مجازی کشور رها شده است و این مسئله را در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرده ام؛ چراکه لطمات بسیاری را به روح و روان نوجوانان و جوانان کشور وارد کرده است؛ البته برخی از مسئولین از بنده ناراحت هم شده اند؛ اما درد دل ها و سخن حق را باید گفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان ساخت: حمایت از مجموعه های خودجوش، فرهنگی و آتش به اختیار در فضای مجازی یکی از فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی است و خود سازمان تبلیغات نیز در این عرصه وارد شده و مشغول به فعالیت است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، حوزه هنری به عنوان نهاد هنری انقلابی کشور را ذیل نهاد روحانی کشور که سازمان تبلیغات اسلامی است، قرار داده اند؛ چراکه جریان هنری مکتبی انقلاب باید تحت هدایت روحانیت باشد که این حوزه هنری دارای اشکالاتی نیز بوده که در صدد حل آن هستیم و البته دستاوردهایی نیز داشته است.

وی بیان داشت: از دیگر فعالیت های سازمان تبلیغات کشور ورود در حوزه نشر و کتاب است که انتشارات مهمی را تحت مجموعه خود دارد و سازمان دارالقرآن الکریم نیز با فعالیت های گسترده و گوناگون زیرمجموعه این سازمان می باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: عرصه های مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی متفاوت است و دارای میدان های متعددی است و یکی از شئون این سازمان، گستره ملی و استانی است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی ابراز داشت: یکی از کارهایی که در طول این مدت انجام داده ایم، ارزیابی نیروهای سازمان تبلیغات اسلامی است تا اشکالات موجود را برطرف نموده و به برنامه ریزی جدید بپردازیم.

وی خاطرنشان ساخت: در طول مدیریت جدید، تلاش کردیم ارتباط با نهادهای حوزوی را تقویت کرده تا بتوانیم از ظرفیت های موجود حوزه بهره های بیشتری ببریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: امروز سازمان تبلیغات اسلامی با مشکلات بودجه ای فراوانی مواجه است و گاهی حتی برای پرداخت حق الزحمه یک روحانی که در فلان نقطه مرزی کشور مشغول به فعالیت است، با مشکل مواجه می شویم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی بیان داشت: یکی از فعالیت های دشمن، تخریب چهره روحانیت در کشور است که ما نیز در راستای مواجهه با این برنامه ضدفرهنگی دشمنان برنامه هایی را اجرا کرده ایم.

وی اظهار داشت: امروز مسئله های فرهنگی بسیاری در کشور همچون حجاب، جمعیت، طلاق و ... وجود دارد؛ اما بضاعت سازمان تبلیغات اسلامی کشور به اندازه این مسائل نیست و نیازمند اولویت بندی مشکلات فرهنگی کشور از سوی نمایندگان طلاب هستیم تا بتوانیم به مهمترین مسائل و مشکلات روز بپردازیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ابراز داشت: سازمان تبلیغات اسلامی کشور دارای بیش از ۴۰۰ اداره تبلیغات اسلامی در سطح کشور بوده که بسیاری از نیروهای آن در آستانه بازنشستگی قرار دارند؛ اما برخی محدودیت های  اداری و مالی سیستم دولتی اجازه جذب نیروی جدید نمی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی خاطرنشان ساخت: امروز از برنامه ها و فعالیت های مقدماتی در سازمان تبلیغات اسلامی درآمده و در حال برنامه ریزی تحولی برای این سازمان هستیم و نیازمند مشورت شما بزرگواران می باشیم.

وی تصریح کرد: مرکز رصد بینا در سازمان تبلیغات اسلامی راه اندازی شده و خروجی های این مرکز می تواند در اختیار مجمع نمایندگان طلاب قرار بگیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان داشت: امروز به دنبال آن هستیم که مبلغان در سطح کشور در کنار تبلیغ های چهره به چهره و کلامی، خدمات اجتماعی و گره گشایی نیز داشته باشد که در این صورت می توانند اثرگذار بوده و کلام آنان نافذ باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی اظهار داشت: در راستای رویکرد مردمی تر شدن و اجتماعی تر شدن تبلیغ، برنامه مهارت آموزی را برای طلاب و روحانیون در دستور کار داریم تا مبلغان ما بتوانند با مهارت های روز به امر تبلیغ بپردازند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در پاسخ به این سؤال که آیا برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برنامه ای دارید؟، خاطرنشان ساخت: بنده از طرف رهبر معظم انقلاب در سازمان تبلیغات اسلامی مأمورم و محکم سر کار خود ایستاده ام و ان شاءالله حکم مأموریت آقا را در کفن بنده بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی تصریح کرد: امروز آشفتگی و تشتت بسیاری در مسائل فرهنگی کشور وجود دارد که تبدیل به بلیه شده است.

وی در این نشست به برخی از سؤالات و پرسش های نمایندگان طلاب و فضلا پاسخ داد.

  

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب نیز در این جلسه ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب به ابتکار امام راحل راه اندازی شده و امسال هشتمین دوره این مجمع می باشد که هر دوره، چهار سال بوده که با انتخابات از میان حوزویان انتخاب شده و به صورت آزادانه نظرات خود را نسبت به مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... بیان می کنند.

وی ابراز داشت: نمایندگان طلاب و فضلا دغدغه دین، انقلاب و ارزش ها را داشته و امروز نگران فضای مجازی کشور هستند؛ چراکه منویات رهبر انقلاب از سوی شورای عالی فضای مجازی محقق نشده و هر روز شاهد وحشت بیشتر در فضای مجازی هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: امروز گوش شنوایی در میان مسئولان وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی وجود ندارد و شاهد فضای مجازی بی سامانی در کشور هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: امروز در آموزش و پرورش کشور نیز مشکلات و دغدغه هایی وجود دارد که نیازمند تلاش مسئولان امر است.

وی بیان داشت: امروز دشمن با تمام قدرت به میدان آمده و جا دارد نیروهای انقلاب و نظام هم با تمام قدرت به میدان بیایند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی نیز ظرفیت بسیار بالایی دارد که باید از این ظرفیت و جایگاه خود در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب استفاده نماید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ابراز داشت: امروز شرایط تفاهم و همکاری زیادی از سوی مجمع نمایندگان طلاب با سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد که می توانیم در این مسیر باهم همکاری داشته باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: امروز مردم شدیدا نسبت به فضای اقتصادی موجود کشور عصبانی هستند و روحانیت نسبت به این مسئله وظیفه داشته و همه باید بدانند که حوزه و روحانیت همدرد مردم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    شوخی اش هم زشته.... نباید هم برنامه داشته باشی
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    ترا به خدا قسم اینقدر جایگاه ریاست جمهوری تنزل ندهید که هر کسی بگوید فعلا برنامه ای ندارم در سازمان تبلیغات اسلامی که ما چیزی ندیدیم