پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کوروش

حجت الاسلام حیدری گفت: کوبیدن بر طبل ایرانیت و مبارزه با اسلامیت؛ این تاکتیک یکی از هزاران تاکتیک و سیاستِ مبارزه با اسلام است و مواظب باشیم فریب دزدان عقیده و ایمان را نخوریم

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، هفتم آبان ماه در تقویم کشور روز تولد کوروش نامگذاری شده است، سالروزی که در سالهای اخیر با چالش هایی همراه بوده و چنین روزهایی ملعبه ای در دستان دشمنان با ابزار رسانه وفضای مجازی برای هرج و مرج گشته است.

جواد حیدری، مبلغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در رابطه با باستان گرایی و به تعبیری کوروش گرایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان اظهار کرد: دشمنی پشت دشمنی، حربه پشت حربه، پلیدی پشت پلیدی، کجا را هدف گرفته اند؟ ابزار دشمنی ها چیست؟ تقابل حق و باطل، تاریخ دیرینه ای به بلندای تاریخ بشریت دارد.

وی بیان کرد: طبیعی است؛ ابزار تقابل باطل با مسیر حق، با پیشرفت و تکامل علم و فن آوری، لباس جدیدی به تن می کند، کوبیدن بر طبل ایرانیت و مبارزه با اسلامیت، اگر می خواهی ایرانی باشی نباید اسلام را و منادیان اسلامی را بپذیری.

این مبلغ تخصصی بیان کرد: این تاکتیک یکی از هزاران تاکتیک و سیاستِ مبارزه با اسلام عزیز در دوران اخیر است، اسلامی که توصیه به وطن دوستی دارد و تعظیم شعائر را ارج می نهد در جایگاهی نیست که این تهمت ها و پلشتی ها، گَردی بر دامن کبریائیش بنشاند؛ اما وظیفه اقتضا می کند، آگاهی خود را به زمانه بالا ببریم تا شبهات ما را اسیر خود نکنند.
حجت الاسلام حیدری ادامه  داد: تکیه بر باستانگرائی و مبارزه با اسلام و اسلامیت، پازلی است دارای مهره های مختلف، سند سازی و سند سوزی، فضیلت تراشی و رذیلت فروشی.

وی افزود: «کوروش» نامی آشنا در این پازل است که در دهه های گذشته، گاهی با اغراض سیاسی و گاهی در راستای کمک به پروژه ی اسلام ستیزی، بسیار در مورد  او غلو و بزرگ نمایی اتفاق افتاده که به هیچ عنوان با واقعیت های تاریخی همخوانی ندارد.

این مبلغ با بیان اینکه اما کوروش کیست؟ تاریخ  در مورد او چه قضاوت هایی دارد؟ آیا مستندات تاریخی این بزرگ نمایی ها را تایید می کند؟ گفت:کوروش خداپرست یا بت پرست؟ در منشور منسوب به کوروش هخامنشی، وی بارها از مردوک خدای ساختگی و دروغین مردم بابیلون (بابِل) نام برده و آن را ستوده است.

وی ابراز کرد: کوروش مردوک را پادشاه آسمان و زمین معرفی می‌کند، او را ناظر بر خود می‌داند، می‌گوید از اینکه برخی از مردم بابیلون خدایانی دیگر را پرستش می‌کنند خشمگین است. کورش در ادامه می‌گوید که این پادشاهی هدیه‌ای از جانب مردوک است و مردوک از او راضی است، کوروش می‌گوید که همواره به دنبال پرستش و نیایش مردوک بوده؛ خود را برگزیده وی می‌داند، مردوک به او پیروزی عطا کرد، کوروش وی را سرور بزرگ خود می‌خواند، مردوک به کوروش برکت می‌دهد و کوروش از او بسیار می‌ترسد.

حجت الاسلام حیدری عنوان داشت: اما مردوک کیست که کوروش او را خدای خدایان می‌داند و در پی خشنود ساختن اوست؟   مردوک‌ (Marduk) رب النوع بابِلی‌ها رییس خدایان بابل، و مرکز پرستش او شهر بابل بود. مردوک خدای خدایان بابل بوده و دارای فرزندانی نیز بوده است، همچنین باید دانست که مردوک - خدای خدایان - در بابل، به صورت مجسمه، یعنی بت بود.

وی ابراز داشت: باستانگرایان و کوروش پرستان سعی در پوشاندن این مطلب و حقیقت تلخ تاریخی داشته و می گویند: «مردوک همان خدای یکتاست و شما در تطبیق مردوک با بت در اشتباه هستید».

ابن مبلغ خاطرنشان کرد: با بررسی کتب و حقایق تاریخی؛ بی دلیل بودن این ادعا در توجیه بت پرستی کوروش هویداست، ادوین گرانتوسکی در کتاب تاریخ ایران از زمان باستان تا امروز می نویسد: «خشایار شاه، دستگاه شاهی بابل را منحل و معبد بزرگ بابلی‌ها را ویران کرد، مجسمه خدای بزرگ بابلی‌ها یعنی مردوک را به پارس برد».همچنین سرپرسی سایکس در کتاب تاریخ ایران، ترجمه سید محمد تقی فخر داعی گیلانی، می‌گوید: «مردوک توسط نبوکد نسر اول از عیلام به بابل بازگردانده شد». حسن پیرنیا در تاریخ ایران باستان می آورد: «مردوک - خدای خدایان - در بابل، به صورت مجسمه، یعنی بت بود».

وی اضافه کرد: عباس قدیانی در فرهنگ جامع تاریخ ایران می نویسد: «مردوک‌ (Marduk) ) رب النوع بابِلی‌ها (پسر خدای آسمان و قائم ‌مقام او) در دوران کاسیان به ریاست خدایان بابل ارتقا یافت و مرکز پرستش او بابل بود، مردوک خدای خدایان بابل بوده و دارای فرزندانی نیز بوده است، برای مثال نبو نام فرزند او بود».

حجت الاسلام حیدری بیان دشات: این ها گوشه ای از بیانات تاریخی در تحلیل شخصیت کوروش بود، نتیجه اینکه: تاریخ و حقایق تاریخی علاوه بر بیان ظلم ها و قتل و کشتار هایی که توسط کوروش در بابل و سرزمین های دیگر اتفاق افتاد او را فردی بت پرست معرفی کرده که با غلو و بزرگ نمایی او تا در پیامبری و نبوت که از شاخصه های اصلی آن توحید و بندگی خدای بزرگ است، سازگاری ندارد.

وی در پایان اذعان کرد: مواظب باشیم؛ فریب دزدان عقیده و ایمان بر آمده از عقل و منطق را نخوریم و اسطوره های بزرگ بشریت را با شخصیت های ساختگی و دور از واقعیت تغییر ندهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی اکبر رمضانی IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 2
    با سلام به شاخصه ی خوبی اشاره شده تشکر
  • میر افضل IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 4
    با سلام بسیار عالی
  • قاسمی IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 3
    سلام تشکر از روشنگری های استاد حیدری
  • قاسمی IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 3
    مثل همیشه عالی
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    0 3
    اگر صدا و سیما اصلاح شود خیلی از مشکلات کاهش می یابد
  • ابطحی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    0 3
    تشکر از روشنگری های عالمانه ی استاد حیدری
  • مرضیه رمضان قاسم IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 5
    سلام علیکم عالی بود
  • یلدا ES ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    شما حتی نمیدانید که هفتم آبان ماه روز تولد کوروش بزرگ نیست بلکه روز بزرگداشت ایشان است، دیگر سخنانتان را نیز با همین سطح پایین اطلاعات نوشته اید و بویی از درستی در آنها نیست. نخست اینکه روز تولد کوروش، شاه بزرگ ایران، 4 شهریور است. در ادامه نیز باید بگویم، کوروش بزرگ بت پرست نبودند. درمورد دین ایشان هنوز بحث هایی هست اما اکثریت با مدرک هایی بر این باورند که ایشان پیرو دین زرتشت و یکتا پترست بودند. حتی بسیاری(از جمله آیت الله مکارم و افراد بزرگ دیگری) بر این باورند که ایشان، همان ذولقرنین است(پیامبری که در قرآن از آن یاد شده). و درمورد مردوک! بلی مردوک خدای یونان بود. کوروش بزرگ و در منشور کوروش از مردوک یاد کرده و به آن سوگند خورده است... تمام این ها درست است! ولی آیا شما تمام داستان را میدانید؟ قطعا خیر! اگر میدانستید، چنین مطالب مضاحی را نمیگفتید. کوروش بزرگ به مردم آزادی داده بود که خدارا آنگونه که میخواهند بپرستند و آنگونه که باوردارند بنامند... کوروش بزرگ پس از ورود به بابل و فتح آن، به دلیل ارج نهادن به عقاید مردم بابل، به مردوک سوگند یاد کرد! و شما نادانسته کوروش را پرستاننده ی مردوک می نامید؟؟؟ به مردم میگویید فریب دزدان عقیده و ایمان بر آمده از عقل و منطق را نخورند؟؟؟