پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر / دیدار مدیرکل ثبت احوال استان قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ فراوانی نام فرزندان در کشور به ویژه استان قم از اسامی حضرات معصومین(علیهم السلام) انتخاب می‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، منوچهر تیموری در دیدار با آیت الله اعرافی که عصر امروز در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان، به ۱۰۲ سال تاسیس ثبت احوال کشور در ۳ دی ماه اشاره نمود و گفت: نخستین نام در کشور به نام «فاطمه ایرانی» آراسته و ثبت شده است.

وی با بیان این که سابقه فعالیت ثبت احوال در استان قم به ۹۵ سال پیش بر می گردد، خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات آماری از حدود یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر جمعیت استان قم، ۶۹ درصد، در رده سنی ۱۵ تا ۶۵ سال قرار دارند.

وی در ادامه ثبت وقایع حیاتی به منظور ارتقاء نظام برنامه ریزی کشور را از رسالت های مهم سازمان ثبت احوال کشور دانست و یادآور شد: صدور شناسنامه مکانیزه از رویکردهای نوین این سازمان به شمار می‌رود که بالغ بر ۷۰ درصد شهروندان قم موفق به اخذ شناسنامه مکانیزه شده‌اند.

وی با اشاره به این که صدور کارت هوشمند ملی به عنوان یکی از پروژه‌های زیر ساختی در استان قم به عنوان پایلوت آغاز شد، اظهار داشت: ۹۴ درصد شهروندان استان قم که واجد شرایط بودند، موفق به اخذ کارت هوشمند ملی شدند.

وی اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی را از دیگر اقدامات این سازمان دانست و اذعان داشت: تا امروز بالغ بر ۶ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

وی بحث نرخ باروری و سیاست های کلی جمعیت را مورد توجه قرار داد و با بیان این که به سمت ارتقاء نرخ باروری از ۱.۸ به سمت ۲.۱ هستیم و فراوانی نام فرزندان در کشور به ویژه استان قم از اسامی حضرات معصومین(علیهم السلام) انتخاب می‌گردد، خاطرنشان کرد: حدود ۱۲۰ دستگاه اجرایی به سامانه ثبت احوال کشور متصل شده، از ظرفیت‌های آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان این که ۱۶ دفتر پیشخوان با نظارت سازمان ثبت احوال، ۵۰ نوع خدمت را به مردم شریف استان ارائه می کنند، اظهار داشت: با توجه به بسترسازی های الکترونیک در ایام کرونا سامانه های هوشمندی را برای ارتباط مردم با سازمان پیگیری نموده، حضور میدانی را به حداقل رسانده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha