پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمد حسن آصفری

حوزه/ نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: مردم عمدتاً بر اساس تشویق ها سرمایه خود را به بورس آورده اند و اینک احساس می کنند که به اعتماد آن ها ضربه جدی خورده است.

محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با ابراز تأسف از شرایط فعلی حاکم بر بازار سرمایه اظهار داشت: متاسفانه طی هفته ها و ماه های اخیر، شاهد بی تدبیری وزارت اقتصاد در این باره بوده ایم، از این حیث که دولت با وجود نداشتن برنامه مشخص برای رونق بورس، به یک باره اجازه داد شرکت های حقوقی دولتی، سهام خود را از بورس خارج کنند و به این وسیله سود هنگفتی به جیب بزنند.

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: این مساله سبب ساز آشفتگی در بازار بورس طی مدت اخیر شده به طوری که مردمی که در بین آن ها از اقشار ضعیف و متوسط جامعه نیز کم نبوده اند، مال و اموال و گاه خانه و خودروی خود را فروخته اند و روی حساب وعده های مسئولان، پول آن را برای دست یابی به یک سود سالم اقتصادی در بورس قرار داده اند و اینک به شدت متضرر شده اند.
نماینده مردم اراک همچنین گفت: رخ دادن این وضعیت نامطلوب در حالی است که دولت هیچ برنامه خاصی برای ساماندهی اوضاع بورس ندارد و اینک مردم احساس می کنند که به اعتماد آن ها ضربه جدی خورده است.

وی افزود: امروز ما شاهد سقوط بازار بورس هستیم و حال آن که دولت هیچ برنامه ای برای این مساله ندارد و مجلس این قضایا را پیگیری می کند.

آصفری همچنین بیان داشت: در این راستا ما در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی، چندین بار وزرای اقتصادی دولت را دعوت کرده ایم و تأکید ما بر این است که برای ساماندهی وضعیت می بایست شرکت های حقوقی دولت وارد بازار سرمایه شوند.

وی افزود: طرح سوال از وزیر اقتصاد را نیز در دستور کار داریم .  باید پاسخگوی ملت و نمایندگان باشند.

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در خاتمه تأکید کرد: در حالی که برخی مدیران بورس حقوق های نجومی و ده ها میلیونی می گیرند، جای بسی تأسف است که در عمل کار خاصی برای تقویت و رونق بورس انجام نمی دهند و این مسایل باید به طور جدی پیگیری شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha