جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فتوح اندیشه

حوزه/ نشست علمی "نقش انقلاب اسلامی در افول آمریکا" به صورت حضوری و مجازی در مؤسسه فتوح اندیشه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین احمد رهدار طی سخنانی در  نشست علمی "نقش انقلاب اسلامی در افول آمریکا" که به همت مؤسسه فتوح اندیشه (و به سفارش دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام و مجمع تشخیص مصلحت نظام،) و به صورت حضوری و مجازی در قم برگزار شد، با تأکید بر این که امروز بارزترین مصداق افول غرب، افول ایالات متحده آمریکاست، اظهار داشت: حتی اگر انقلاب اسلامی هم وجود نداشت، تمدن غرب و در رأس آن آمریکا دچار افول می شد، اما انقلاب اسلامی و تأثیرات شگرف آن باعث تسریع در این روند شده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) زمانی به پیروزی رسید که از سوی قدرت های مستکبر شرق و غرب عالم، بی دینی و سکولاریسم و طرد معنویت تبلیغ و ترویج می شد و در این میان، انقلاب اسلامی باعث احیای توجه به دین و معنویت در سراسر دنیا شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) همچنین گفت: انقلاب اسلامی ایران همچنین موازنه قدرت را در جهان سیاسی به نفع دین تغییر داد و شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می دهد این انقلاب توانسته با وجود همه تهدیدها و فشارها، شعارهای محوری خود را به غرب و حتی ایالات متحده آمریکا تحمیل کند.

گفتنی است: در بخش پایانی این نشست علمی، پرسش و پاسخ به صورت مجازی و نیز حضوری در رابطه با چرایی افول آمریکا و نقش انقلاب اسلامی ایران در این باره صورت گرفت.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha