جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سلماس

حوزه/ از اجتماع روحانیون شیعه و اهل سنت سلماس در محکومیت اقدام رئیس جمهور فرانسه تا نحوه برگزاری دروس مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه از مهم‌ترین اخبار فرهنگی آذربایجان‌غربی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی روز پنج شنبه در جمع روحانیون شیعه و سنی شهرستان سلماس که برای محکوم کردن توهین نشریه شارلی ابدو و دولت فرانسه به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص )‌در دفتر امام جمعه سلماس حضور یافته بودند، اظهار داشت: دشمنان دین مقدس اسلام بدانند که مقام رحمانی پیامبر عزیز و رحمة للعالمین در نزد مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان بسیارعزیز بوده واین حرکت‌های سخیف نه تنها باعث توقف و گسترش دین اسلام نمی‌شود، بلکه قطع به یقین این کار فرصت بسیار ارزشمندی برای تبیین بیشتر دین مبین اسلام وشخصیت عالی پیامبر اکرم خواهد بود.

 امام جمعه سلماس در ادامه با مخاطب قرار دادن سردمداران کشورهای به اصطلاح طرفدار آزادی غرب، ادامه داد: سردمداران فرانسه تشکیک درهولوکاست را مستوجب پیگرد قانونی می‌دانند اما اهانت به مقدسات مسلمانان را مصداق آزادی معرفی می‌کنند.

توهین به پیامبر(ص) نشانه ضعف غرب است

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری، هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه با اشاره به این‌که توهین به پیامبر اعظم(ص) نشان از ضعف جامعه غرب در برابر اسلام دارد، اظهار داشت: لازم است همه جوامع جهانی ونهادهای مختلف این گونه جسارت‌ها و گستاخی‌ها را محکوم کنند تا دیگر چنین عملی تکرار نشود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که برمسلمانان واجب است با حفظ وحدت، به ید واحد در مقابل اختلاف افکنی دشمنان اسلام  تبدیل شوند، گفت:  اسلام دین کاملی است که پیامبر اعظم(ص) برای سعادت امتش و خاموشی جهالت زمان در این مسیر مرارت‌های فراوانی دیده است.

نحوه برگزاری دروس مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه

حجت‌الاسلام علی جباری در مصاحبه با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به برگزاری دروس مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بیان داشت: دروس مدرسه علمیه امام خامنه ای به صورت تلفیقی "مجازی و حضوری" و با حضور ۱۴ نفر از اساتید برگزار می‌شود

وی افزود: به خاطر شیوع ویروس کرونا و نظر به بحرانی بودن شرایط و ضرورت دایر بودن فعالیت‌های آموزشی، تربیتی، پژوهشی و با توجه به دستورالعمل آموزشی ویژه ایام کرونا سال‌تحصیلی امسال متفاوت از سال‌های قبل است.

معاون آموزشی مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه گفت: دروسی که به صوت مجازی برگزار می‌شود، طلاب موظف هستند در ساعت مشخص برای آموختن دروس، از طریق سامانه پیشخوان حوزه در کلاس حاضر باشند.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha