چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه های علمیه گفت:امام خامنه ای در تمامی پیچ‌های خطرناک کشتی انقلاب و کشور را به خوبی عبور داده‌اند و امیدواریم با رساندن پرچم به دست صاحب اصلی، شاهد حاکم شدن آرامش در جهان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با تاکید بر نقش و جایگاه امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: انسان زمانی که جوانان و حال هوای آن دوران را نگاه می‌کند، این احساس به او دست می‌دهد که گویی آن همه عظمت یک خواب بوده است.

وی با اشاره به اینکه امام(ره) با دمیدن نَفَس خود در جامعه، حال و هوای معرفت و بی‌اعتباری دنیا را در جوانان و در جامعه ایجاد می‌کردند، خاطر نشان کرد: عظمت شهادت و جهاد در راه خدا در جامعه به حدی بود که همه جوانان در آن دوران عاشق رفتن به جبهه‌های نبرد و به شهادت رسیدن بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با تاکید بر اینکه آنچه از دنیا در مقابل این جوانان وجود داشت، همه زشتی بود، گفت: خیلی از رزمندگان زمانی که به مرخصی می‌آمدند، با وجود آنکه دارای یک ماه مرخصی بودند، اما تنها کمتر از یک هفته در مرخصی می ماندند و سریعا به جبهه ها باز می‌گشتند.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ و انقلاب با این تعدد رسانه، فضای مجازی و فضاهایی که به دنبال ایجاد انحراف هستند، مواجه نبودیم، خاطر نشان کرد: امروز نیز رهبر معظم انقلاب، با وجود تمام هجمه‌ها، همچون امام خمینی(ره) به صورتی عالی، معنویت را در جامعه و در بین جوانان پراکنده کرده‌اند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: در روزگار امروز که دسترسی به فضاهای انحرافی برای جوانان وجود دارد و با شبهه پراکنی رسانه‌های بیگانه و دشمن به صورت شبانه روزی مواجهیم، شاهد هستیم که جوانان به سمت معنویت و حوزه‌های علمیه حرکت می‌کنند، که این اتفاق را باید از دم مسیحایی حضرت آقا بدانیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، مقام و منصب و اینکه در آینده چه پیش خواهد آمد، مطرح نبود، گفت: کسی به این موضوعات هیچگاه فکر نمی‌کرد و آنچه مهم بود سبقت گرفتن رزمندگان برای رسیدن به مقام شهادت بود، تا جایی که با مشاهده شهادت یکی از همرزمان، از اینکه آنها از شهادت بازمانده‌اند ناراحت می‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با تاکید بر اینکه نوع رفتار و دیدگاه رزمندگان برگرفته از منش حضرت امام(ره) و ارتباط خالصانه ایشان با پروردگار بود، مطرح کرد: حضرت امام(ره) زمانی که سخنی می‌فرمودند بر جان جوانان می‌نشست و با سخن خود روحیات معنویت را در آنها زنده می‌کردند.

وی ادامه داد: برخی از این افراد سابقه خوبی در گذشته نیز نداشتند، اما زمانی که نَفَس مسیحایی امام خمینی(ره) در آنها دمیده شد، این افراد به معنای واقعی کلمه متحول و زیر و رو شدند و کسی که تا دیروز به دنبال فساد بود، تبدیل به فردی شد که تنها به دنبال رسیدن به شهادت بود.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در پایان با اشاره به رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: امام خامنه ای در تمامی پیچ‌های خطرناک کشتی انقلاب و کشور را به خوبی عبور داده‌اند و امیدواریم با رساندن پرچم به دست صاحب اصلی، شاهد حاکم شدن آرامش در جهان باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha