جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وحدت

حوزه/ حجت الاسلام میرزایی گفت: نباید وحدت را به عنوان یک شعار تلقی کرد، بلکه از الزامات دینی، شرعی و عقلی جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام رضا میرزایی امروز در نشست علمی پژوهشی"نقش حوزه‌های علمیه در ارتقاء وحدت اسلامی" که به همت مدارس علمیه الزهرا (س) شاهین‌دژ و ارومیه به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به این‌که وحدت به عنوان یک اصل مورد نیاز مسلمانان است، اظهارداشت: نباید وحدت را به عنوان یک شعار تلقی کرد، بلکه از الزامات دینی، شرعی و عقلی جهان اسلام است.
 
وی، وحدت را یکی از راه‌های توانمند سازی تمدن دنیای اسلام در مواجه با دیگران عنوان کرد و ادامه داد: ما در جامعه ای زندگی می‌کنیم که تمدن‌های شرق و غرب ابراز وجود می‌کنند و لازمه طرح تمدن اسلامی و اجرایی کردن آن، وحدت مسلمین است که می‌تواند هر توطئه و نقشه‌ای را بر علیه مسلمین خنثی سازد.


مسئول بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی افزود: سفارش قرآن کریم به مسلمانان این است که خدا و پیامبر اسلام را به عنوان محور وحدت قرار دهید و اجازه ندهید در میان شما اختلاف نفوذ کرده و زمینه درگیری‌ها را فراهم ساخته و شوکت اسلامی را تضعیف کند.

وی بیان داشت: گرایش مردم دنیا در ده‌های اخیر به اسلام افزایش پیدا کرده است و دشمنان با طرح اختلاف در بین مسلمین به دنبال این هستند که مانع از نفوذ اسلام در قلوب مردم جهان و روی آوردن آن‌ها به این دین الهی شوند و باید با وحدت، همدلی و برادری موجب گسترش اسلام شویم.


حجت الاسلام میرزایی در ادامه کج فهمی‌ها و افراطی‌گری‌ها را از عوامل ایحاد تفرقه بین مسلمین عنوان کرد و گفت: مهدویت از مهم‌ترین وسیله‌های وحدت میان مذاهب اسلامی است که می‌توان با چنگ زدن بدان به وحدت رسید و با جهانی سازی مهدویت زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم ساخت.


وی با بیان این‌که معنای وحدت دست برداشتن شیعه و یا اهل سنت از اعتقادات‌شان نیست، بلکه با هم بودن و داشتن اتحاد با حفظ عقائد دینی از معانی آن است، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف حوزویان و قشر نخبه جامعه تحلیل و تبیین وحدت و معانی و نقش آن است 


مسئول بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی تاکید کرد: منظور از وحدت در دنیای اسلام، یک نوع زندگی مسالمت آمیز می‌باشد که نمونه این زندگی مسالمت آمیز را در مورد سایر ادیان هم داریم و مسلمانان با تکیه بر اشتراکات دینی می‌توانند در مسائل اساسی با هم دیگر هم فکری بکنند و کارها را  پیش ببرند.


وی با بیان این‌که آمریکا دشمن مشترک مذاهب اسلامی است و مسلمانان باید با وحدت در مقابل این شیطان اکبر بیاستند، افزود: پیامبر خدا مودت و محبت نسبت به اهل بیت را مزد رسالت خود اعلام کرده است و امروز هم باید اهل بیت محور وحدت باشند و رهبر معظم انقلاب در عصر حاضر از طلایه‌دارن وحدت هستند و به خوبی بیان کردند که از هر حنجره‌ای که اختلاف بین شیعه و سنی بلند شود، آن حنجره  شیطان است.


حجت الاسلام میرزایی بیان داشت: علمایی که منشور وحدت اسلامی را تنظیم می‌کنند باید به ‌گونه‌ای باشد که آدم کج فهم وابسته به فرقه‌های اسلامی نتواند آزادانه جماعتی از مسلمانان را متهم به خروج از اسلام کرده و یا تکفیر بکند.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha