شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 926149
۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
در حمله اوباش دو مسجد در انوگو، نیجریه تخریب شدند

حوزه/ ساعاتی پیش، در حمله‌ای تازه توسط اراذل و اوباش به مسلمانان، دو مسجد در ایالت اونگو در کشور نیجریه، تخریب گردیده و به آتش کشیده شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از legit، ساعاتی پیش در حمله‌ای تازه علیه مسلمانان در شهر انوگو، در کشور آفریقایی نیجریه‌ای، اراذل و اوباش به املاک و مساجد مسلمانان حمله کردند که در این تهاجم حداقل دو مسجد و ساختمان‌های زیادی در منطقه دولتی محلی نسوکا در ایالت انوگو تخریب شدند.

به گفته یک منبع ناشناس که روز دوشنبه با خبرنگاران صحبت کرده، درگیری‌ها ابتدا آغاز شده که به مشاجره زبانی منجر گردیده و در نهایت نیز خانه‌های مسلمانان و دو مسجد متعلق به جامعه اسلامی تخریب و به آتش کشیده‌ شدند.

  محمد آدم یوسف ، یکی از رهبران شمالی در منطقه ، گفت: بیشتر اعضا با نگرانی اکنون در بازداشت پلیس مخفی شده‌اند تا در امان بمانند، در حالی که بسیاری از آنها قبلاً به شهرهای دیگر سفر کرده اند.

وی افزود: بیشتر مغازه های متعلق به مردم ما از جمله فروشگاه من مورد سرقت قرار گرفته‌اند و اجناس به یغما رفت.

گفته می‌شود در این حملات بسیاری زخمی شده اند ، هرچند گزارش نشده است که هیچ یک از مجروحان تاکنون کشته شده باشند.

به گفته الحاجی سانی اوگوانی رهبر جامعه اسلامی، دو مسجد تخریب شده‌اند. یک مسجد که برای نمازهای یومیه به کار می‌رفت و مسجد دیگر نیز، مسجد مرکزی است، هر دو از بین رفته‌اند. در حالی که مسجد مرکزی تخریب شده است ، تمام ساختار اولیه آن به طور کلی از بین رفته است. یک مرکز اسلامی و یک مدرسه اسلامی نیز به طور کاملا ویران شده‌اند.

مسئول روابط عمومی پلیس ایالت قول همکاری در دستگیری عاملان این یورش را داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha