یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خدمات اینترنتی

حوزه/ مسئول فناوری اطلاعات حوزه علمیه اصفهان از گسترش شبکه اینترانت مدارس خبر داد و گفت: سامانه های مجازی مربوط به حوزه علمیه در سامانه های منتخب داخلی کشور ثبت شد.

امین شمگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به اقدامات انجام شده توسط مرکز فناوری اطلاعات حوزه علمیه اصفهان در خصوص آموزش  مجازی، اظهار کرد: از آنجایی که اساتید و طلاب حوزه پیام هایی در مورد هزینه های بالای بسته های اینترنتی که باید برای شرکت در کلاس های آنلاین و آفلاین تهیه کنند به این واحد می دادند و این مسئله دغدغه ای برای مرکز مدیریت شده بود، لذا اقدام اولیه ای که در این باره انجام گردید، این بود که سامانه های مجازی مربوط به حوزه علمیه در سامانه های منتخب داخلی کشور ثبت شد.

وی افزود: با این اقدام ترافیک اینترنت کاربران به صورت نیم بها محاسبه می شد و از سوی دیگر با پیگیری که انجام دادیم و با مخابرات اصفهان مکاتبات و جلسات مختلفی داشتیم مبنی بر این که بتوانیم تسهیلاتی برای اساتید و طلاب دریافت نماییم و حتی الامکان اساتید را شامل برنامه اینترنت رایگان کنیم. تا حدودی در این زمینه پیش رفتیم و حتی در اینترنت ADSL به توافقات اولیه ای با مخابرات اصفهان رسیدیم تا اینترنت خانگی با هزینه ای پایین در اختیار اساتید حوزه اصفهان قرار داده باشیم.

مسئول فناوری اطلاعات حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: اضافه کرد: در کنار آن صحبتی با شورای عالی قم انجام شد که این مسئله از طریق قم با وزارت ارتباطات پیگیری شود، که هفته گذشته جلسه ای با ریاست آیت الله اعرافی برگزار شد و نامه نگاری با وزیر ارتباطات صورت گرفت و موافقت های اولیه برای دو طرح بسیار مهم در زمینه فناوری اطلاعات حوزه علمیه انجام شد.

شمگانی با اشاره به این که طرح اینترنت سالیانه برای اساتید در این توافق وجود دارد گفت: قسمت مهم تر در این توافق این بود که سامانه هایی که مربوط به مرکز مدیریت حوزه علمیه می باشد را لیست و آدرس IP را برای وزارت ارتباطات ارسال کردیم تا ترافیک کاربران در سامانه های تحت وب رایگان محسوب شود. در واقع همان طرحی که برای دانشگاه ها موافقت شده بود را با تفاهم وزارت ارتباطات برای حوزه نیز اخذ شد.

شمگانی هم چنین از پیگیری بسته های اینترنت سالیانه برای حدود ۷۰۰ نفر از اساتید خبر داد و گفت: به زودی طلاب اصفهان آموزش های مجازی را بر بستر اینترنت رایگان دریافت می کنند و علاوه بر آن دو خط اینترنت داشتیم که سرعت یکی از این خط ها را زمانی که آزمون آنلاین اجرا نمودیم، ۴ برابر افزایش داده و پهنای باند را تقویت کردیم که این کار باعث شد آزمون آنلاین را با رضایت ۷۵ درصدی برگزار نماییم.

وی افزود: بستر فیبر نوری مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفان از طریق مخابرات پیگیری شد تا خط اینترنت مرکز از ۲ خط تبدیل به ۳ خط شود و با این اقدام بتوانیم بستر باند را تقویت کنیم.

مسئول فناوری اطلاعات حوزه علمیه اصفهان از گسترش شبکه اینترانت مدارس خبر داد و عنوان کرد: امسال مدرسه علمیه اباصالح را به شبکه داخلی مرکز متصل کرده و مدرسه جده بزرگ نیز اضافه شد، همچنین مدرسه شهید بهشتی در دست اقدام است و در برنامه های دو سالانه قصد داریم تا همه ۴۰ مدرسه علمیه را به شبکه اینترانت وصل کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha