جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دبیرخانه تخصصی شورای علوم عقلی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

حوزه/به دنبال تصویب همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور ایجاد دبیرخانه شورای تخصصی علوم عقلی در این پژوهشگاه، تفاهم نامه همکاری مذکور به امضاء رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به دنبال تصویب همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به منظور ایجاد دبیرخانه شورای تخصصی علوم عقلی در این پژوهشگاه، تفاهم نامه همکاری مذکور از سوی حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه «رئیس دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره» و حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی «رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» به امضاء رسید.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به سابقه فعالیت های هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، ضمن بیان آمار ۳۷۰۰ کرسی ترویجی برگزار شده، اظهار داشت: رتبه نخست برگزاری کرسی های ترویجی در میان پژوهشگاه ها، متعلق به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رتبه نخست از میان دانشگاه ها متعلق به دانشگاه علامه طباطبائی(ره) بوده است.  

وی گفت: در راستای فاصله گرفتن از تمرکز گرایی در هیئت حمایت از کرسی ها در قدم اول در هر یک از دانشگاه ها و پژوهشگاه ها کمیته دستگاهی تصویب گردید که عهده دار تصویب کرسی های ترویجی و بررسی طرح های کرسی تخصصی و ارسال آثار برای دبیرخانه شوند.

رئیس دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در این مرحله برای فاصله گرفتن بیشتر از تمرکزگرایی، تصمیم بر آن شد تا شورای تخصصی کرسی های نظریه پردازی عبارت از شورای علوم عقلی، شورای علوم شکلی، شورای علوم اجتماعی، شورای علوم رفتاری و شورای هنر و معماری به چند دانشگاه و پژوهشگاه واگذار شود.

وی افزود: با ایجاد دبیرخانه شورای علوم عقلی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، از این پس تمامی طرح های مربوط به علوم عقلی جهت بررسی و تصمیم گیری به این پژوهشگاه ارسال می شود.

در پایان، حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به ظرفیت بالای مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تأکید و خاطرنشان کرد: دبیرخانه شورای علوم عقلی، در این مرکز بدون ایجاد پست ساختاری و با ظرفیت موجود ایجاد شود و امیدواریم که با تلاش همکاران شاهد تلاش و شکوفایی بیشتری باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha