پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ نشست هم اندیشی فعالین ورزشی حوزه های علمیه

حوزه/ نشست هم اندیشی فعالین ورزشی حوزه های علمیه با حضور مدیر امداد و سلامت حوزه و با هدف توسعه ورزش در مدارس علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست هم اندیشی فعالین ورزشی حوزه های علمیه امروز در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه با هدف توسعه ورزش در مدارس علمیه کشور و با حضور مدیر امداد و سلامت حوزه برگزار گردید.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام مهدی پناهی در ابتدای این نشست گفت: ما به دنبال این هستیم که بستری را برای هموار شدن مسیر عرصه های ورزشی با تمام ملاحظاتی که در حوزه علمیه است فراهم آوریم؛ اساس و ریشه تفکر ما دین ماست و می توان بر اساس دین مبین اسلام در مورد فعالیت های ورزشی گفتمان سازی کنیم.

مدیر امداد و سلامت حوزه های علمیه گفت: بنای ما بر این است که ورزش همگانی را در مدارس علمیه نهادینه کنیم تا در آینده طلاب بتوانند ورزش کاران موفقی شوند؛ در همین راستا می خواهیم هیئت های ورزشی حوزه را در ابتدا در قم و سپس در سایر شهرها راه اندازی کنیم تا با همفکری فعالین در این عرصه بتوانیم برنامه ریزی های دقیق و جامعی را انجام دهیم.

حجت الاسلام پناهی گفت: طرحی که در راستای حمایت از ورزشکاران حوزوی داریم، طرح نخبگان ورزشی حوزه است که با مساعدت و همراهی مدیریت حوزه های علمیه اجرایی خواهد شد.

وی عنوان داشت: بنا داریم جلسه ای با مدیر محترم حوزه های علمیه داشته باشیم تا بتوانیم دغدغه های مربیان، داوران و ورزشکاران حوزوی با ایشان درمیان گذاشته شود؛ همچنین از فعالین عرصه ورزش در حوزه های علمیه تقدیر به عمل خواهد آمد.

حجت الاسلام پناهی ضمن پاسخگویی به دغدغه های فعالین حاضر در نشست مصوبات آن را ذکر کرده و گفت: ما ظرفیت اداری و ستادی حوزه را در اختیار فعالین عرصه ورزش حوزه قرار می دهیم و از این دوستان کمک و حضور فعال برای ارتقای سطح ورزش و تربیت بدنی طلاب را خواستاریم.

مدیر امداد و سلامت حوزه های علمیه گفت: ما باید برای طلاب در سطوح مختلف علمی و تحصیلی برنامه ریزی مختلفی که متناسب با وضعیت اقشار مختلف آنهاست داشته باشیم.

خاطرنشان می شود: فعالین ورزش حوزه های علمیه در ادامه این نشست به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در مورد ورزش در رشته های مختلف پرداختند که مهمترین آنها شامل موارد زیر بود:

· لزوم بازبینی آیین نامه اجرایی ورزش حوزه های علمیه

· جلوگیری از عوامل تعلیق و تعویق برنامه های ورزشی حوزه همچون جابجایی زیاد مسئولین امر

· لزوم تدوین تقویم مسابقات ورزشی حوزه های علمیه

· در نظر گرفتن زنگ یا واحد درسی ورزش در برنامه آموزشی مدارس علمیه

· لزوم برگزاری دوره های تربیت مربی و داور در رشته های ورزشی مختلف

· توجه به ورزش های رزمی، آمادگی جسمانی، دوچرخه سواری و کوهنوردی

·  حمایت از طلاب ورزشکار حرفه ای در سطح ملی و بین المللی

·  لزوم انجام چک آپ جسمانی طلاب به جهت احصاء میزان نیاز آنان به انجام تمرینات ورزشی

· حمایت از ورزش های قهرمانی در حوزه های علمیه

· لزوم توجه به جنبه تبلیغی ورزش طلاب

· برطرف نمودن مسئله نبود باشگاه های سالم و بصرفه برای طلاب

مصوبات این نشست شامل اصلاح آیین نامه اجرایی تربیت بدنی حوزه، گنجاندن عنوان آموزش ورزش در واحدهای درسی مدارس علمیه، تشکیل جلسات هیئت اندیشه ورز در زمینه ورزش، تدوین تقویم ورزشی حوزه، راه اندازی بانک اطلاعاتی ورزش حوزه های علمیه و استفاده از ظرفیت های فعالین ورزشی حوزه در دفاع از برنامه ها و جذب بودجه های مربوط به عرصه ورزش طلاب بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha