پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران

حوزه/ استاندار مازندران با بیان اینکه نتوانسته‌ایم واقعیت‌های دینی و اعتقادی را به نسل نوجوان و جوان به درستی منتقل کنیم، بر راه اندازی خیزش روشنگری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، احمد حسین‌زادگان،  در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران که با حضور مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش در استانداری برگزار شد، با اظهار خوشحالی از اینکه در سال‌های اخیر در تصمیم‌گیری‌ها، اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش مد نظر قرار می‌گیرد، گفت: مهم این است برای نهادینه کردن امور تربیتی در نسلی که در همه‌ی بخش‌های جامعه حضور دارد، آموزش و پرورش یک نهاد اصلی است.

وی با تأکید بر اینکه کار فرهنگی و تربیتی بخصوص در دو دهه اخیر در میان کودکان و نوجوانان از اهمیت بیشتری برخوردار شده است، علت آن را هجمه مخالفان نظام به صورت آرام و خاموش در میان این نسل برشمرد که با کوچک شمردن اقدامات انقلاب در تمامی حوزه‌ها قصد مورد هدف قرار دادن اعتقادات این نسل را دارند.

استاندار مازندران اظهار کرد: متاسفانه به دلیل اختلافات سلایق سیاسی و برداشت‌های متعدد، اولین کاری که صورت می‌گیرد تخطئه جناح مقابل و زیر سؤال بردن دستاوردهای رقیب است که آن‌قدر تقلیل داده می‌شود که دیده نشود. در نتیجه با نسلی روبرو هستیم که فکر می‌کند ما عقب هستیم، در حالی که دستاوردهایی که در حوزه‌های اقتصادی، نظامی و رفاهی رخ داده با عملکرد نظام طاغوت قابل مقایسه نیست.

حسین‌زادگان با بیان اینکه نتوانسته‌ایم واقعیت‌های دینی و اعتقادی را به نسل نوجوان و جوان به درستی منتقل کنیم، افزود: ضعف‌ها در کنار نقاط قوت صادقانه اعلام شود.

وی یادآور شد: احتیاج به یک خیزش روشنگری در کشور داریم که بخشی از آن همین همکاری آموزش و پرورش و حوزه است که نیاز به هم‌افزایی آموزش و پرورش و حوزه علمیه است.

استاندار مازندران با اشاره به اجرای طرح امین و حضور طلاب در مدارس، بر لزوم بهره‌مندی از طلاب آموزش‌دیده و آسیب‌شناسی پیش از اجرای طرح تأکید کرد و گفت: از آن‌جایی که به دلیل شیوع کرونا امکان حضوری دانش‌آموزان در فضای مجازی وجود ندارد، تولید محتوا در اجرای این طرح در شبکه شاد با توجه به پرسش‌های ذهن نوجوانان بسیار مهم است تا پیام‌ها اثربخش باشد.

حسین‌زادگان در پاسخ به خواسته دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و وزارت آموزش و پرورش مبنی بر گسترش طرح امین در مدارس بیشتری از استان مازندران، گسترش این طرح را منوط به برآورد ظرفیت‌ها و امکانات استان دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha