شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاندار مازندران

حوزه/ استاندار مازندران با تأکید بر این که حوزه های علمیه و روحانیت نقش بسیار مهمی در توسعه استان در ابعاد مختلف بر عهده دارند، تصریح کرد: علما و روحانیت در طول تاریخ و پیروزی و تکامل انقلاب نقش مهمی داشته و دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران، روز گذشته در نشست اعضای شورای سیاست گذاری، ارکان و مسئولان کمیته های علمی و اجرایی همایش ملی «مازندران شناسی، الگوی اسلامی  ایرانی پیشرفت»، گفت: مازندران دارای نقاط قوت، پتانسیل ها و ظرفیت های فراوانی است که اجرای همایش های علمی می تواند در توسعه هدفمند و متناسب با مزیت ها؛ اقدامی موثر بشمار آید.

وی با اشاره به این که در سال های اخیر کمتر به مقالات و تألیفات در حوزه توسعه و پیشرفت با محوریت مازندران با توجه به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت توجه شده است، افزود: همایش مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایران پیشرفت باید با نگاه و رویکرد جدیدی گام بردارد تا بتواند خروجی مناسبی برای توسعه استان باشد.

حسین زادگان بر شناسایی و احصا آسیب های استان و موانع توسعه در طول زمان تاکید کرد و با بیان این که با وجود برخی بوروکراسی ها، قدرت مانور و انعطاف استان در حوزه های مختلف مهار شده است، گفت: آسیب شناسی تاریخی، موجب شناخت صحیح ازمشکلات برای رفع آنها می شود.

استاندار مازندران با بیان این که به یک اراده مشترک برای عبور از موانع و حرکت در مسیر رشد و تعالی استان نیازمند هستیم، افزود: متأسفانه تفکر تجزیه استان از گذشته تا به امروز آسیب های بسیاری را به مازندران وارد کرده است.

وی در ادامه سخنان خود به نقش مهم و محوری علما، روحانیان و حوزه های علمیه در توسعه و پیشرفت استان اشاره کرد و گفت: نمی توان این نقش برجسته را نادیده گرفت.

نماینده عالی دولت در مازندران با تأکید بر این که حوزه های علمیه و روحانیت نقش بسیار مهمی در توسعه استان در ابعاد مختلف بر عهده دارند، افزود: باید به این مسأله مهم بیش از پیش توجه شود.

استاندار مازندران گفت: روحانیت و علما درطول تاریخ و پیروزی و تکامل انقلاب نقش مهمی داشتند که باید از ظرفیت این قشر فرهیخته جامعه در بیان و رفع دغدغه های روز جامعه استفاده کنیم.

حسین زادگان با اشاره به این که ظرفیت شرق و غرب استان متفاوت و قابل اعتنا است، افزود: آئین ها و امکانات مختلف استان احصا شود چراکه به هدف گذاری، برنامه ریزی و سیاست گذاری مشترک نیاز داریم.

استاندار با اشاره به این که مازندران ظرفیت زیادی دربخش کشاورزی، گردشگری، صنعت وخدمات دارد، بیان داشت: از ایده های نخبگان بهره گیری کنیم و با وحدت نظر و نگاه یکپارچه به استان به سمت اعتلا و شکوفایی مازندران گام برداریم.

حسین زادگان با بیان این که شناخت کامل ازظرفیت ها داریم، اما دراجرا برخی موانع وجود دارد، گفت: این همایش با نگاه و رویکرد جدید و علمی باید به دستاوردها و نتایجی برسد تا در تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف موثر واقع شود.

وی به ظرفیت های کم بدیل دریا و جنگل در مازندران و ضرورت ورود با برنامه به این ظرفیت ها اشاره کرد و یادآور شد: باید به دنبال خروجی همایش باشیم و به سمت کاربردی تر شدن این رویداد حرکت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha