یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم کلنگ زنی احداث ساختمان موزه دین و دنیا

حوزه/ مراسم کلنگ زنی ساختمان موزه «دین و دنیا» امروز با حضور مسئولین در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم کلنگ زنی ساختمان موزه «دین و دنیا» ظهر امروز با حضور حجج اسلام والمسلمین فلاح زاده، تکیه ای و محدثی و همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و جمعی از مسئولین شهرداری قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده ابتدا گفت: این موزه هر چند در آینده گسترش بسیار زیادی خواهد داشت اما الآن در حدود ۳۰۰۰ متر مساحت دارد و بیش از چند میلیارد تومان اجناس مختلف را که عمدتاً اهدایی مردم هستند در خود جای داده است.

وی افزود: هر چیزی که در موزه دین و دنیا به عنوان اشیاء موزه نگه داشته می شود یا در کنارش یک آیه، یا حدیث مربوط به آن و یک حکم فقهی مرتبط قرار داده می شود تا افراد بازدیدکننده، ضمن حظّ بصری که از دیدن این اشیاء می برند با یک مسئله فقهی هم آشنا شوند.

مدیر مؤسسه موضوع شناسی فقه اظهار داشت: تاکنون استقبال خوبی از این موزه در محل قبلی آن بویژه از سوی علماء، روحانیون، دانشجویان و دانش آموزان به عمل آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه ای در ادامه این مراسم ضمن تبریک سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر قم گفت: بلوار پیامبر اعظم یک ظرفیت خدادادی در جهان اسلام برای شهر مقدس قم است و مسئولین و بزرگانی که دست در سامان و ساخت و ساز این شهر دارند بر آن هستند که این بلوار، یک بلوار دینی، معنوی، فرهنگی و مذهبی شود.

مدیر ستاد اعتکاف استان قم بیان داشت: سه جریان در این بلوار درحال شکل گیری است؛ موزه دین و دنیا، سمت خدا و زائر و همچنین اعتکاف این سه جریان هستند که تنها یک پروژه از پروژه های این بلوار ۸ کیلومتری اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha