پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
انتخابات آمریکا

حوزه/ ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کردند: مهم نیست چه کسی پیروز انتخابات ایالات متحد آمریکا شد، مهم این است که این انتخابات زنگ افول آمریکا را به صدا درآورد و یک زلزله سیاسی و اجتماعی در کشور مدعی قدرت و تمدن غرب به راه انداخته است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کهگیلویه، حجت الاسلام سیدنورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، اظهار کرد: آنچه در این انتخابات مهم است، شکست راهبردی آمریکا بود.

امام جمعه چرام، چهار سال گذشته را بی‌نظیرترین دوران شکست‌های راهبردی آمریکا دانست و اظهار کرد: انتخابات اخیر آمریکا ، و شکست در مقابله با بیداری و مقاومت اسلامی آن را تکمیل کرد.

 وی افزود: با بیان اینکه مسئله کنونی ما، پیروزی یا شکست ترامپ یا بایدن نیست، گفت: مسأله اصلی شکست‌ آمریکا است؛ حقیقت این انتخابات، حکایتی روشن از افول آمریکا داشت که این انتخابات ناقوس زوال آمریکا را به صدا درآورده است.

حجت الاسلام افشار، اولین مسئله در باب شکست انتخاباتی آمریکا را رونمایی از شکست نظام معرفتی لیبرال دموکراسی‌ دانست و گفت:  انتخابات در آمریکا قاعدتا باید سمبل مردم‌سالاری و آزادی بباش، اما خلاف این مسئله ثابت شده است و این رونمایی از  نظام فاسد و باطن زشت و پلید آنهاست.


وی در پایان  با بیان اینکه بزرگترین بازنده در انتخابات اخیر آمریکا ترامپ قمارباز نیست، بلکه نظام آمریکا است، ادامه داد: تا استقرار جو بباید، به شرط شکست شکایات و ادعاهای ترامپ در دادگاه عالی آمریکا، حوادثی رقم خورد که بر فهرست این رسوایی‌ها خواهد افزود.

امام جمعه قعله رئیسی

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی، در خطبه های  نماز جمعه این هفته قلعه رئیسی به انتخابات آمریکا و نشانه های شکست راهبردی آمریکا اشاره و تصریح کرد: مهم نیست چه کسی پیروز انتخابات ایالات متحد آمریکا شد، مهم این است که زنگ افول آمریکا را به صدا درآورد و یک زلزله سیاسی و اجتماعی در کشور مدعی مهد قدرت و جلال تمدن غرب به راه انداخته است.

وی ادامه داد: شکست در سرنگونی حکومت مردمی ونزوئلا، شکست در راه اندازی جنگ های نیابتی، شکست در اختلاف اندازی بین گروه های مقاومت فلسطین، شکست بزرگ در یمن، شکست در فتنه انگیزی و آشوب افکنی در سال ۹۶و ۹۸در ایران، شکست در مدیریت مناسب مقابله با کرونا، شکست هم پیمانان منطقه آمریکا مانند عربستان و امارت در تحقق سیاسیت های آمریکا علیه ایران و ... ثمره گفتمان مقاومت و روحیه جهادی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha