یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این که گزارش‌ها و تذکرات تکراری و کلیشه‌ای مسئولان بهداشت و درمان اثربخشی آنها را به حداقل رسانده است، گفت: برای روشن شدن دلایل محدودیت‌های کرونایی، تعطیلی ها و ممنوعیت رفت و آمدها باید از زبان هنر استفاده شود تا تذکرات اثربخش و ماندگار باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه پیام با تقدیر از خدمات شبانه روزی کادر درمانی و تسلیت شهادت مدافعان سلامت گفت: گزارش ها و تذکرات تکراری و کلیشه ای مسئولان بهداشت و درمان اثربخشی آنها را به حداقل رسانده و توجه مردم برای رعایت دستورالمعل های بهداشتی را کاهش داده است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر تغییر شکل و محتوای این تذکرات و یادآوری های کرونایی، اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت هنرمندان و زبان هنر و همچنین صاحبان قلم و اندیشه؛ مردم را با خطرات این ویروس کشنده بیشتر آشنا کنیم.

وی نبود جذابیت در پیام های بهداشتی و محدودیت های اجتماعی را یکی از دلایل کم اثر بودن آنها دانست و ادامه داد: همه می‌دانند در ساعت مشخص سخنگوی وزارت بهداشت گزارش مرگ و میر روزانه را ارائه خواهد کرد و موارد کلیشه ای را به مردم متذکر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی استفاده از ظرفیت فعالان رسانه ای با مهارت را مورد تاکید قرار داد و افزود: اینکه خبرنگاری شهروندان را در خصوص ورود و خروج و ممنوعیت تردد مورد مؤاخذه قرار می دهد یا اینکه بعد از ساعت ۱۸ به سراغ مغازه داران برود و از آنها در خصوص عدم توجه به محدودیت ها سؤال کند، اثر چندانی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی نخواهد گذاشت.

امام جمعه تبریز گفت: برای روشن شدن دلایل محدودیت‌های کرونایی، تعطیلی ها و ممنوعیت رفت و آمدها باید از زبان هنر استفاده شود تا تذکرات اثربخش و ماندگار باشد.

وی بیان داشت: علامه طباطبایی، مفسری بزرگ، فیلسوفی سترگ، عارفی وارسته و فقیهی عالی مقام و صاحب آثاری وزین و ماندگار برای جهان اسلام، بلکه جهان بشریت هستند و از جمله راه های رسیدن به معارف غنی اسلام در عصر غیبت و رفع خلأها، مطالعه و شناخت آثار و اندیشه های علمی بزرگان دین و علمای ربانی است.

امام جمعه تبریز افزود:  انتخابات آمریکا در واقع یک زلزله سیاسی اجتماعی و شکست کشوری که مهد قدرت و جلال تمدن غرب به شمار می رود است؛ برونداد چنین نظامی چیزی جز لجن‌زار متعفن نیست و طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» از سوی مجلس در واقع یک مقابله به مثل عملی در برابر استکبار جهانی است که آنان را به تحرک بیشتر وا می‌دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: ریزش قیمت دلار، فقط اختصاص به ایران نداشته است و در همه دنیا اتفاق افتاده است. دلار به‌ عنوان شاخص اصلی در مبادلات جهانی، بر اقتصاد دنیا، تحمیل شده است. اتفاقی که خوشایند کشورهای دنیا نیست.

وی ادامه داد: با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی می‌توان ارزش پول ملی کشور را تقویت و فضای تولید ملی و کسب و کار را بهبود داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha