شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ستاد بازسازی عتبات عالیات

حوزه/طی حکمی، حجت الاسلام مصباح نژاد، امام جمعه سی‌سخت، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان دنا شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، طی حکمی از سوی سردار حکمتی، فرمانده تیپ ۴۸ فتح و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد، امام جمعه شهر سی سخت به عنوان رئیس دفتر  ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان دنا معرفی شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از  مأموریت های  حضرت آقا به این ستاد، اعزام به اربعین جهت پذیرایی در عراق و ایران از زائرین حسینی، راه اندازی مواکب و استفاده از ظرفیت های آنها در مواقع بحرانی از جمله سیل و زلزله است.

وی ادامه داد: به لطف الهی قرار است ساخت باب المهدی حرم عسکریین(ع) را در برنامه کاری ستاد عتبات عالیات استان قرار دهیم.

حکمتی افزود: ۶۳ پروژه در عراق در حال کار است که سهم ایران در شهر سامرا، توسعه حرم عسکرین  است؛ ستاد بازسازی عتبات یک ستاد مردمی است که از طرف دولت کمک نمی شود و مردم به صورت خودجوش و میزان ارادتی که به اهل بیت دارند در این امر خیر شریک می شوند.

وی اظهار کرد: امام جمعه هر شهر با همکاری  فرمانداران و فرمانده سپاه شهرستان، مسئولیت اجرایی ستاد را برعهده دارد، امام جمعه پدر معنوی هر شهرستان است.

وی اضافه کرد: اگر در  ایران ۸۰ میلیونی هر ایرانی ۵ هزار تومان برای بازسازی عتبات عالیات بدهد، سهم ایران محقق می شود که استان ما باید در حدود ۴میلیارد تومان برای بازسازی عتبات عالیات و حدود ۲ میلیارد تومان  هم برای درب باب المهدی تامین کند.

پناهی، فرماندار دنا هم در این جلسه گفت: شهرستان دنا چهارمین شهرستان از نظر جمعیتی در استان  است که در هشت ماه اخیر که  کشور گرفتار ویروس کرونا شده توانسته برای هر کاری برنامه ریزی داشته باشد و با همدلی مسئولین و مردم  تاکنون در  حل تمام مسائل  نمره قبولی بگیرد.

وی ادامه داد: در بحث آتش سوزی در منطقه کبکیان و دم چنار  نیروهای  سپاه بودند که به کمک  مردم و پرسنل منابع طبیعی توانستند آتش را مهار کنند.

پناهی گفت: با توجه به بارش برف و باران پیش رو در امسال و نبود تجهیزات راهداری مشکل ما را بیشتر می کند و با توجه به اینکه 70درصد جمعیت شهرستان دنا  روستایی است می طلبد که سپاه فتح برای ما چاره ای بیاندیشد تا در این شرایط حساس گرفتار کولاک و برف و بوران نشویم.

سرهنگ ستوده نیا، فرمانده سپاه ناحیه دنا هم گفت: برنامه کمک های معیشتی ما ۵۵۰۰ مورد بود که  ۷۵۰۰ مورد محقق شد و قصد داریم این رقم را  به ۱۰ هزار مورد برسانیم.

امام جمعه سی سخت نیز در سخنانی گفت: باید از ظرفیت هایی که داریم در راه بازسازی عتبات عالیات استفاده کنیم، چرا که خدمت  به اهل بیت بهترین توفیق است.

مصباح نژاد ادامه داد: اگر سردار سلیمانی با پشتوانه جمهوری اسلامی نبود عتبات عالیات این قدر  عزت پیدا نمی کردند و ساخته نمی شدند، پیشنهاد می کنم  در هر کاری از ظرفیت جوانان استفاده کنیم جوانان را وارد کار کنیم و از ظرفیت های علمی و توانمندی های آنها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha