جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ سی و نهمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در دارالقرآن علامه طباطبایی

حوزه/ استاد علوم قرآن و حدیث حوزه علمیه گفت: تبدیل خانه علامه طباطبایی به مدرسه عالی تفسیر و برپایی کرسی های تربیتی، موضوعی و تطبیقی همه روزه در این مکان گامی مهم در جهت گسترش فرهنگ قرآن پژوهی می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی راد در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد ارتحال علامه سیدمحمدحسین طباطبایی که در محل دارالقرآن این علامه در قم برگزار شد تبیین نقش بی بدیل سنت در فهم قرآن را از خدمات مهم علامه طباطبایی دانست و افزود: اگر چه علامه طباطبایی در تفسیر آیه به آیه قرآن مشهور است، اما منحصر دانستن او در زمینه، نوعی بی توجهی به معارف اهل بیت (ع) است.

استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه علامه طباطبایی در پیوند با قرآن به تفسیر قرآن به قرآن شهره است اظهار کرد: ولی آنچه که علامه به آن بیش از دیگران مشهور است عمیق تر از چیزی است که از آن سخن می گوییم و بابت آن علامه را می ستاییم.

وی خاطرنشان کرد: البته یک شهرت ناصوابی هم وجود دارد که هنوز هم برخی به آن دامن می زنند و آن اینکه انگار وقتی ایشان تفسیر قرآن به قرآن گفتند نوعی بی توجهی به معارف اهل بیت است که در واقع اینطور نبوده است.

استاد علوم قرآن و حدیث حوزه با اشاره به نقش بی بدیل سنت در فهم قرآن گفت: علامه دو خدمت بزرگ به سنت کردند یکی فهماندن چگونگی تعامل با سنت تفسیری و دوم پیرایش روایات تفسیری است.

وی افزود: علامه طباطبایی در خدمت به روایات تفسیری در بین مفسران قطعا بی نظیر است و اینکه استاد شهید مطهری فرمودند یک قرن باید بگذرد تا لایه های پنهان المیزان روشن شود واقعا درست است.

حجت الاسلام  والمسلمین مهدوی راد خاطرنشان کرد: نباید از المیزان غفلت شود و باید بارها به آن مراجعه کنیم تا به نکته های مهم آن پی ببریم.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha