پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ سی و نهمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در دارالقرآن علامه طباطبایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدی با اشاره به کیفیت نگارش المیزان و نقاط قوت این تفسیر علامه طباطبایی اظهار کرد: کتابی در دنیای اسلام به اندازه این کتاب تاثیرگذار نبوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد رحلت علامه سیدمحمدحسین طباطبایی که در محل دارالقرآن این علامه در قم برگزار شد، با اشاره به کیفیت نگارش المیزان و نقاط قوت این تفسیر علامه طباطبایی اظهار کرد: کتابی در دنیای اسلام به اندازه این کتاب تاثیرگذار نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه همه کتب و ظرفیت های قرآنی امروز مدیون علامه طباطبایی و تفسیر گران سنگ ایشان است افزود: علامه با اینکه کتاب خیلی کم داشت اما همیشه برای ما این سوال است که اینهمه اطلاعات ایشان از کجا آمده است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: براساس بررسی ها اطلاعات ایشان یک بخشی منابعی است که در المیزان اسم نیاورده ولی در کل آن تاثیر دارد و یک بخش هم منابعی است که علامه گاهی اندک و بدون ذکر نام از آنها استفاده کرده یا مورد نقد قرار داده است.

وی تصریح کرد: یک بخش هم کتاب هایی است که در اختیار عامه مردم نبوده و علامه به انها دسترسی داشته و در نگارش المیزان استفاده کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha