شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سپاه

حوزه/ فرمانده سپاه انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون در مجموع ۲۱۸هزار و ۹۰۰ بسته غذایی در سطح استان همدان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی، بسیج و جبهه مقاومت اظهار کرد: شعار امسال « بسیج، پیشرو خدمت و امیدآفرین» است که از ۳۰ آبان برنامه‌های هفته بسیج آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: روز جمعه ۳۰ آبان نخستین روز هفته بسیج به نام «بسیج، معنویت و سلامت»، روز دوم «بسیج، فرزند مسجد و خادم مردم»، روز سوم «بسیج، مطالبه‌گر و عدالت‌خواه» روز چهارم «بسیج، سبک زندگی اسلامی»، روز پنجم «بسیج ولایی،انقلابی و تمدن‌ساروز »، روزششم «بسیج،نیروی مقاومت ملت ایران» و روز آخر «بسیج، کمک مؤمنانه و ایثارگری» نام‌گذاری شده است.

سردار مجیدی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط امسال که نمی‌توانیم مانند سال گذشته تجمع بسیجیان را داشته باشیم به گونه دیگر برنامه‌ها در راستای بیان اهمیت و نقش بسیج پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه قریب ۲۸ عنوان برنامه برای هفته بسیج پیش‌بینی شده است، افزود: نخستین برنامه برگزاری نشست مطبوعاتی فرمانده سپاه و سپس فرماندهان نواحی با اصحاب رسانه است.

فرمانده سپاه انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان عنوان کرد: معاون فرهنگی سپاه، تبلیغات محیطی را پیگیری می‌کند که دستگاه‌های اجرایی در تبلغیات محیطی و معابر خود و سطح شهر در بیان نقش بسیج ایفای نقش کنند.

وی اضافه کرد: قرارگاه رسانه‌ای با راه اندازی کمپین‌ها و تولید هشتگ‌ها در هفته بسیج فعالیت ویژه خواهد داشت و طرح بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی توسط جامعه پزشکی بسیج در هفته بسیج عملیاتی و اجرا خواهد شد.

سردار مجیدی با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی در کلیه شهرستان‌ها در یام هفته بسیج، گفت: بسیج پیشکسوتان پویش «نذر خون» در راستای تأمین خون برای بیماران راه خواهند انداخت و برای کلیه پایگاه‌های مقاومت در سطح استان همدان برنامه‌ریزی  شده که هر پایگاه مقاومت یک خدمت ارائه دهد.

وی تصریح کرد: معاونت علمی سپاه، جشنواره جهادگران علم و فناوری را به صورت مجازی برگزار خواهد کرد؛ معاونت بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان طرح «کلاس مهربانی» را اجرا خواهد کرد که این طرح نوعی کمک مؤمنانه برای خانواده‌هایی است که امکانات استفاده از فناوری جدید را برای استفاده از آموزش مجازی ندارند.

فرمانده سپاه انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان به افتتاح تعدادی از پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و افزود: بسیج صنعت طرح «صنعت‌یار» را با ورود اداره صمت استان همدان در راستای فعال کردن واحدهای صنعتی اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عطرافشانی گلزار شهدا با جمعیت کمتر برگزار خواهد شد، اذعان کرد: بسیج محلات در اجرای طرح شهید سلیمانی ورود خواهند داشت و  ماسک رایگان و بسته‌های معیشیتی در مناطق کم‌برخوردار و محروم توسط بسیج محلات توزیع خواهد شد.

سردار مجیدی تأکید کرد: بسیج کارمندان با راه‌اندازی میزگرد و حضور مسئولین جهت رفع مشکلات احصا شده در محلات ورود می‌کنند و بسیج حقوقدانان با کمک بسیج طلاب و بسیج جامعه زنان مشاوره‌های حقوقی و خانواده در پایگاه‌های مقاومت ارائه خواهند داد.

وی ادامه داد: طرح سامد که از سوی معاونت سیاسی استانداری همدان ابلاغ شده در راستای بصیریت‌افزایی جامعه هدف کل استان که ۴۰۰هزار بسیجی است، لذا بررسی موضوعات سیاسی توسط طرح سامد اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: در خصوص پایگاه‌های مقاومت شعار امسال احیای پایگاه‌های مقاومت است که این طرح در راستای وضعیت‌سنجی پایگاه‌ها در میزان فعالیت آن اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان گفت: بسیج سازندگی از ابتدای امسال حدود ۷۳ پروژه عمرانی را در کنار دستگاه‌های دولتی اجرا کرده شامل احداث منزل برای محرومین، مرمت و بازسازی خانه‌های محرومین، مرمت و بازسازیمدارس، پل روستایی، لایروبی قنوات روستاییف احداث راه عشایر، کانون پرورش فکری قهاوند، تعمیرات مساجد است.

وی با بیان اینکه در راستای اشتغال‌زایی صندوق‌های قرض‌الحسنه راه‌ادازی شده، اظهار کرد: این صندوق توسط مردم برنامه ریزی می‌شود و تاکنون حدود ۶۶۹ صندوق قرض‌الحسنه راه‌اندازی و ۲هزار و ۵۲۶ شغل ایجاد شده که اعتبار آن توسط مردم تأمین و قریب ۸ میلیارد تومان جمع‌آوری شده است.

سردار مجیدی در خصوص کمک‌های مؤمنانه اذعان کرد: اهداء لوازم التحریر، لوازم خانگی، البسه اغذیه، پخت نان و ذبح گوسفند عمده فعالیت‌های کمک مؤمنانه بود که قریب ۲۲ میلیارد تومان از مردم جمع‌آوری شد.

وی افزود: بسته‌های غذایی که توسط سپاه انصارلحسین علیه‌السلام همدان آماده شد بالغ بر ۱۷۳ هزار بسته با اعتبار حدود ۵میلیارد تومان است.

وی بیان کرد:  با راه‌اندازی قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام دستگاه‌ها وارد شدند. ستاد اجرایی فرمان امام  ۶۹ هزار و ۵۰۰  بسته، آستان قدس رضوی ۵ هزار بسته و  اوقاف ۴هزار بسته تهیه کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان با تأکید بر اینکه مجموع اقداماتی که توسط قرارگاه امام حسن ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون در مجموع ۲۱۸هزار و ۹۰۰ بسته غذایی در سطح استان همدان توزیع شد و با کمک امام جمعه همدان و شهرداری و کمیته امداد  ۸ هزار و ۸۰۰ کارت هدیه تهیه شد که ارزش آن قریب ۶۵ میلیارد تومان است.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص بسیج و شجره طیبه که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بنا شد، گفت: برکت بسیج از آنجا شروع شد که امام خمینی(ره) با این نگاه برای تدوام انقلاب اسلامی و نقش نظام جمهوری اسلامی در جهان  بسیج را طراحی کردند.

سردار مجیدی خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب هنگامی که نقشه‌ها برای شکست انقلاب اسلامی توسط استکبار جهانی طرحی می‌شد امام خمینی(ره) این ابتکار بزرگ را مطرح نمودند که برای تدوام و استمرار انقلاب باید تشکیلاتی از جنس مردم برای دفاع از انقلاب اسلامی راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) پیش‌بینی تهدیدهای بزرگی مانند کودتاها و تهاجم‌ها را برای انقلاب اسلامی داشتند و شاید این امر از توان نیروهای مسلح به تنهای بر نمی‌آمد لذا این ابتکار وی نشان داد که نیروهای مردمی باید به یک شکل در نیروهای مسلح نقش داشته باشند.

وی با بیان اینکه در ۴۱ سالگی راه‌اندازی بسیج شاهد هستیم که بسیج نقش‌های مختلف در ادوار مختلف ایفاکرده و اکنون با شیوع ویروس کرونا بسیج برای مقابله با آن به میدان آمد، تأکید کرد: امام خمینی(ره) این ابتکار را در راه‌اندازی بسیج تشخیص دادند و در طول ۴۱ سالی که پشت سر گذاشتیم مأموریت‌های بسیار مهمی توسط بسیج شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: برای تداوم انقلاب اسلامی نقش بسیج در امنیت داخلی کشور نقش مؤثری داشت و در جبهه مقاومت بسیجیان به صورت داوطلبانه شرکت می‌کردند و هنگام ثبت‌نام مشتاقانه ثبت‌نام می‌کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha