پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 928539
۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
سازمان اوقاف

حوزه/ معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این سازمان، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان گلستان در جهت افزایش بهره‌وری موقوفات انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، دکتر مهدی پندار در مراسم آغاز عملیات اجرایی هفت پروژه موقوفه در بافت تاریخی شهرستان گرگان گفت: ۱۳ استان در کشور درگیر پروژه‌های بافت‌های فرسوده هستند که یکی از این استان ها گلستان است که امروز ۱۵ پروژه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در این استان به بهره برداری کامل رسیده است.

معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در اوقاف با حل مسائل شرعی و موضوعات وقف و اجرای مومنانه نیات واقفان نسبت به افزایش بهره وری موقوفات اقدام کردیم و براساس آن شاهد افتتاح پروژه های زیادی در استان خواهیم بود که در استان گلستان در این زمینه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

پندار بیان کرد: سازمان اوقاف از حوزه اجاره داری به سمت مشارکت و سرمایه گذاری حرکت کرده است و یکی از پروژه های خیلی مهم که در استان افتتاح می شود موضوع دامداری دام سنگین است.

وی ابراز داشت: این دامداری ایستگاه تولید گوساله ممتاز با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ راس دام مولد است و امیدواریم در قالب شرکت مشترک زیر مجموعه اوقاف با همکاری موسسه ابن سینا که زیر مجموعه جهاد دانشگاهی فعالیت می کند نسبت به تکنیک انتقال جنین گوساله های ممتاز اقدام شود.

معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه ۱۱۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این پروژه انجام داده است.

پندار تاکید کرد: یکی از اقدامات ما راه اندازی صندوق پژوهش فناوری بوده که با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان آغاز شده و با سهام داری موقوفات به بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: اوقاف به صورت مستقیم سهام دار ۱۲ شرکت دانش بنیان شده است که در حوزه صنایع الکترونیک، بهداشت و سلامت، در حوزه دام و انتقال جنین گوساله و در حوزه نفتی فعالیت می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha