پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وقف

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ۵۲ وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در ادارات اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام ولی‌الله روان با بیان اینکه وقف یکی از مهم‌ترین ارزش‌های اسلامی است، اظهار داشت: خداوند در این زمینه بارها به صورت غیرمستقیم در قرآن به وقف اشاره کرد و پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) نیز همواره به این مهم توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم استان اصفهان نیز در زمینه وقف اموال خود در کشور پیشتاز بوده‌اند، ابراز داشت: این امر تاکنون ادامه داشته و خوشبختانه در سال جاری نیز ۵۲ وقف جدید در استان اصفهان توسط واقفان به ثبت رسیده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در بین شهرستان‌های استان اصفهان شهرستان نجف‌آباد با ثبت ۱۰ وقف جدید، ناحیه دو شهرستان اصفهان با ثبت هشت وقف جدید و شهرستان فریدن با ثبت ۶ وقف جدید پیشتاز ثبت موقوفات جدید بوده است، افزود: بیشترین نیات واقفان نیات مذهبی، خیریه و اجتماعی بوده است.

وی با قدردانی از مردم استان اصفهان برای مشارکت در امور خیر و ثبت موقوفات جدید، گفت: در این راستا به واقفان و افراد خیراندیش توصیه می‌شود بیش از گذشته به نیازهای اقتصادی و معیشتی جامعه در وقف اموال خود توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام روان ابراز داشت: همچنین نیازهای دارو و درمان و موقوفات حوزه سلامت نیز باید مورد توجه خیران قرار گیرد چرا که باید توجه داشت که تفاوت کار خیر مقطعی و وقف، ماندگاری وقف است و سال‌ها می‌تواند برای افراد نیازمند مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha