پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام باطنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی حق ملت ایران را خدمت کردن به آنها عنوان کرد و گفت: مردم در هر عرصه ای که لازم باشد حضور پیدا می کنند و توان خود را می آورند، اما توقع مردم این است که مسئولان از همه ظرفیت خود برای گره گشایی در عرصه های مختلف استفاده کنند.

حجت الاسلام و  المسلمین علیرضا باطنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به فرارسیدن روز ۲۵ آبان، روز حماسه و ایثار مردم اصفهان و گرامیداشت خاطره حماسه ماندگار و جاودان این روز، اظهار کرد: روز ۲۵ آبان، یادآور حماسه ای ماندگار و جاودان است که در تاریخ اصفهان و بلکه در تاریخ ایران اسلامی و دفاع مقدس ثبت و ضبط شده است و یادآور خانه هایی است که هر یک مرکز پشتیبانی جنگ و ستاد اعزام در دوران دفاع مقدس بود.

۲۵ آبان، یادآور حماسه‌ها و ایثارها است
وی افزود: فراموش نمی کنیم روزهایی که مردم با حضور همه جانبه در عرصه دفاع مقدس حماسه آفریدند و عده ای با حضور در جبهه های جنگ با پایمردی، مقاومت و نثار جان از انقلاب و باورهای دینی و ایران اسلامی دفاع کردند و عده ای نیز پشت جبهه به فراخور توان خود پشتیبان جبهه بودند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان فداکاری و همراهی مردم در دوران دفاع مقدس به حمایت ها و پشتیبانی های خانواده ها در آن دوران اشاره کرد و گفت: هر خانواده ای مراکز پشتیبانی و مراکز اعزام نیرو نیز بودند، خانواده هایی که زنان آنها در پخت نان و در تهیه مایحتاج رزمندگان تلاش می کردند و جوانان خود را برای اعزام به جبهه بدرقه می کردند و ۲۵ آبان یادآور همین حماسه های جاودان و ماندگار است.

وی اضافه کرد: اصفهان در شاخصه های مختلف سرآمد است و مهد علم، هنر، جهاد و شهادت می باشد و در دوران دفاع مقدس ۲۵ آبان ها ایجاد کرد، گلزار شهدای اصفهان از جنوب و غرب کشور و همه عملیات ها نشان داشته و برای هر عملیات قطعه ای اختصاصی دارد.

حجت الاسلام  والمسلمین باطنی با اشاره به سهم و نقش اصفهان در دفاع مقدس، عنوان کرد: این خطه صاحب سرداران شهیدی است که نام و حماسه آنها با تاریخ گره خورده و علاوه بر دوران دفاع مقدس در عصر حاضر نیز اصفهان در دفاع از حرم و حریم اهل بیت(ع) و عرصه مقاومت خوش درخشیده است و چهره های ماندگاری چون شهید حججی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان در سایر شاخصه هایی مانند علم و فناوری و دانش های نوبنیاد دارای افتخاراتی مانند مؤسسه رویان و مجموعه های دانش بنیاد دیگر است و پیشینه علمی و حوزه های کهن اصفهان با صدها چهره ماندگار در عالم فقه و فقاهت و علوم عقلی و نقلی درخشش غیرقابل انکاری دارد.

اصفهان مجموعه ای از افتخارات ماندگار است

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر افتخارات اصفهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: اصفهان مجموعه ای از افتخارات ماندگار است، هر چند مورد بی مهری قرار گرفته و امروز با مشکلاتی مانند کم آبی، آلایندگی هوا، بیکاری و مشکلات فرهنگی دست و پنجه نرم می کند، اما به همت نیروهای خلاق، توانمند و انقلابی از این گردنه ها نیز عبور خواهد کرد.

شاخصه برخورداری اصفهان، فقط نیروی انسانی متعهد، متخصص و با ایمان است

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان برخورداری اصفهان از نیروهای مومن، متدین، انقلابی، خلاق و پرانگیزه را امتیاز بارز و برجسته این استان و شهر دانست و گفت: اگر در پیشینه اصفهان افتخاراتی خلق شده مرهون همین سرمایه و توان و چهره ها است و اگر امروز نیز برتری هایی حس می شود به دلیل داشتن این سرمایه است.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی، اولویت اول زندگی مردم دفاع مقدس بود، یعنی جنگ در سرلوحه امور مردم بود و فراموش نمی شود روزی که حدود ۳۷۰ شهید در میدان امام اصفهان تشییع می شد اگر به لحاظ صنفی این شهدا دسته بندی می شدند از همه اقشار در بین این شهدا نماینده وجود داشت.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی حضور اقشار مختلف در بین شهدای ۲۵ آبان را حاکی از پایبندی مردم اصفهان به آرمان های اسلام و انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: فردای روز تشییع شهدا، صف اعزام به جبهه شلوغ تر و طولانی تر شد و در تاریخ اصفهان ثبت شد که مردم اصفهان مانند سایر ملت از نثار جان برای رسیدن به هدف دریغ نمی کنند و عزیزترین سرمایه خود را که جان آنها می باشد در راه رسیدن به عزت و سربلندی و استقلال و آزادی تقدیم می کنند و زیر بار ظلم نمی روند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: اگر مردم امروز نیز با صدای رسا دست رد به سینه غرب و آمریکا می زنند و مذاکرات نابرابر و ناعادلانه را نفی می کنند، به دلیل این است که شعار آنها هیهات مناالذّله است و اظهار می دارند در اوج مظلومیت سربلند هستیم و مفتخر به ایستادگی و مقاومت می باشیم.

این آزاده دوران دفاع مقدس آینده مقاومت را روشن و درخشان و غرورآفرین بیان کرد و افزود: امروز مردم ما در موضعی ایستاده اند و نهالی را غرس می کنند که نسل های بعدی از ثمرات آن استفاده خواهند کرد و از میوه آن برخوردار خواهند بود.


وی روحیه مردم اصفهان در ۲۵ آبان را نشأت یافته از ایمان دینی و اعتقاد به راهی که انتخاب کرده بودند دانست و گفت: آن چه که مردم را در واقعه ۲۵ آبان و ۲۵ آبان ها در میدان نگه داشت، نهراسیدن از مخاطرات این مسیر و سختی ها بود، چرا که باور داشتند مسئولان کشور حرفی که می زنند بیش و زودتر از دیگران عامل به آن هستند و خود در میدان می باشند.

دلیل ریزش باورهای جامعه، رخنه خوی اشرافی گری در بین مسئولان است

حجت الاسلام والمسلمین باطنی تاکید کرد: امروز نیز مردم ما همان مردم هستند، اما باید این نشانه ها را در مسئولان کشور ببینند، در عین حال متأسفانه جریان اشرافی گری که رهبر انقلاب همواره هشدار آن را می دهند در لابه لای مدیران و مسئولان دستگاه های مختلف کشور لانه کرده است و طبیعی است که در باورهای جامعه ریزش ایجاد کند.

وی افزود: با این حال مردم امروز، با بصیرت، آگاهی و با آمادگی بیش از دوران دفاع مقدس در صحنه هستند و در دوره ای که جنگ احزاب نسبت به نظام و انقلاب راه افتاده است و از آسمان و زمین شبهه و القاء شیطانی و شیطنت می بارد، اما وقتی عرصه های همدلی فراهم می شود، مانند جریان سیلی که سال گذشته اتفاق افتاد یا کرونا که بلیه فراگیر شد، سیل جمعیت سرازیر می شوند و همه مردم پای کار می آیند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان حق ملت ایران را خدمت کردن به آنها عنوان کرد و ادامه داد: مردم در هر عرصه ای که لازم باشد حضور پیدا می کنند و توان خود را می آورند، اما توقع مردم این است که از آنها قدردانی شود و قدردانی و تشکر از این مردم خوب، خوب کار کردن و مسئولانی هستند که از همه ظرفیت خود برای گره گشایی در عرصه های مختلف برای ملت استفاده کنند.

این آزاده دوران دفاع مقدس از برخی شهدای روحانی حماسه ۲۵ آبان مردم اصفهان از جمله شهید حسین خلیلیان، شهید میراناری و برخی از شهدای دیگر که به جبهه های جنگ حق علیه باطل  از حوزه علمیه اصفهان اعزام شده بودند یاد کرد و افزود: شهدایی که در حماسه ۲۵ آبان تشییع شدند شهدای عملیات محرم بودند و این شهدای روحانی و طلبه پیش از این عملیات نیز به دفعات اعزام شده بودند و در این عملیات شهد شیرین شهادت را نوشیدند.
انتهای پیام

گفت وگو: سید امیرحسین ابطحی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha