جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه استان تهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان تهران تأکید کرد: دفن بدون غسل اموات کرونایی ممنوع بوده و اجرای مراحل کفن و تغسیل، تلقین و تدفین برای کلیه متوفیان کرونایی لازم و واجب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه استان تهران، شامگاه سه شنبه در جلسه قرارگاه گروه های جهادی طلاب و اساتید استان تهران، ضمن قدردانی از اساتید حوزه‌های علمیه در تجهیز و تغسیل اموات کرونایی در بهشت زهرا(س) اظهارکرد:هیچکدام از آرامستان های استان تهران حق ندارند اموات کرونایی را بدون تغسیل دفن کنند.

نماینده دادستان کل کشور در موضوع نظارت شرعی بر دفن اموات کرونایی، خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های بهداشتی مسئولان مربوطه حوزه علمیه تهران همه تجمعات خود را تعطیل کرده و برنامه‌های علمی، پژوهشی و بصیرتی و فرهنگی خود را برای طلاب در فضای مجازی برگزار کرد.

وی با اشاره به نیاز جامعه در این موج جدید کرونا گفت: تغسیل، تکفین و تدفین فوت‌یافتگان در اثر ویروس کرونا از جمله اقدامات ایثارگرانه طلاب حوزه علمیه استان تهران است که طی پیگیری‌ و جلسات متعدد با مسئولان استان شرایط و زمینه آن فراهم شد که با رعایت همه مسائل شرعی و بهداشتی این اقدامات انجام می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان تهران، خاطرنشان کرد: امروز با توجه به اینکه تجهیز، تکفین و تغسیل بر همه مؤمنان و مسلمانان واجب کفایی است، حوزه علمیه استان تهران وظیفه خود می‌داند این اقدام را با رعایت نکات شرعی به انجام برساند.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام مجید بیک زاده، معاون بسیج اساتید و نخبگان استان تهران، ضمن گزارشی از تجهیز و تغسیل اموات کرونایی در بهشت زهرا(س) اعلام آمادگی این بسیج را در همکاری سایر شهرستان های استان تهران اعلام کرد.

لازم به ذکر است، در موج سوم کرونا طلاب و روحانیون جهادی برادر و خواهر استان تهران با حضور چشمگیر در بیمارستانها و آرامستان های استان تهران توانسته اند آسیب دیدگان ویروس منحوس کرونا  و همچنین پرستاران و مدافعان سلامت را یاری کنند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha