جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رحیمی صادق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با جایگاه بسیج در اندیشه امامین انقلاب، تصریح کرد: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل به یک درخت تناور و پر ثمر شده و شاخ و برگ های آن نه تنها در عراق، یمن و سوریه دیده می شود، بلکه در قلب اروپا و آمریکا هم ثمراتش را نشان می دهد به برکت بسیج و فرهنگ بسیجی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در تهران با تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: بسیج از یادگاران ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است و در واقع یکی از معجزات امام(ره) عزیز بود. حضرت امام(ره) فرمودند؛ بسیج شجره طیبه و درخت تناوری است که شکوفای آن بوی بهار وصل و حدیث یقین عشق می دهد. این جمله ایشان برداشتی است آیه شریف قرآن است.  

وی با اشاره به برکات تاسیس این نهاد انقلابی، اظهار کرد: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل به یک درخت تناور، تنومند و پر ثمر شده و شاخ و برگ های آن نه تنها در عراق، یمن و سوریه دیده می شود، بلکه در قلب اروپا و آمریکا نیز شاخه ها و ثمراتش خودش را نشان می دهد به برکت بسیج و فرهنگ بسیجی است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: امروز فرهنگ انقلاب اسلامی و آزادی خواهی به عنوان شعار عمومی مردم دنیا تبدیل شده است و همه ی اینها در سایه بسیج و فرهنگ بسیجی است که امام عزیز(ره) فرمودند؛ «ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می کنیم»؛ پنجره صدور انقلاب فرهنگ بسیج و بسیجی است.

وی با اشاره به جایگاه بسیج در حوزه های علمیه، افزود: امام(ره) عزیز نیز یکی از ضروری ترین تشکل ها را بسیج حوزه و دانشگاه نامیدند و تاکید فرمودند که حوزه های علمیه باید فرهنگ بسیج و بسیجی را محور کار خودشان قرار دهند. امروز نیز به فرمایش مقام معظم رهبری باید فرهنگ انقلابی و حوزه انقلابی حفظ شود و برای این مقصود راهی جزء گسترش فرهنگ بسیجی نیست. به تعبیر حضرت امام(ره) بسیجی باید در وسط میدان باشد. مقام معظم رهبری هم می فرماید بسیجی باید وسط میدان باشد تا فضیلت های انقلاب زنده بماند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق اضافه کرد: روحانیت با حمایت از بسیج و گسترش فرهنگ بسیجی نقش ممتاز و ویژه ای دارد، چرا که گروه مرجع و تاثیرگذار در جامعه است. سخنان و توصیه ها و از این دو مهمتر رفتار این قشر برای جامعه ملاک عمل است و در موضوع بسیج و فرهنگ بسیجی نیز روحانیت در وهله اول خودش پیشرو بوده و این امر در دفاع مقدس ثابت شده است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران اظهار کرد: روحانیت به تناسب جمعیت، نسبت به دیگر اقشار دارای شهدای بیشتری است و در حال حاضر هم در میدان خدمتگزاری به مردم و جهاد در عرصه سلامت در خط مقدم قرار دارد.

وی در ادامه با تاکید بر این که بسیج خدمات ویژه ای در طول تاریخ انقلاب برای ایران اسلامی داشته که بی بدیل و استثنایی است، گفت: در هر جایی که مشکل و بن‌بستی وجود داشته بسیج و فرهنگ بسیجی گره ها را باز کرده است و امروز هم در بحث کمک به مردم و ریشه کنی ویروس منحوس کرونا نقش مهمی را ایفا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پاسخ به این سؤال که بسیجی بودن مانع درس خواندن می شود؟، توضیح داد: اصلا بسیجی بودن و طلبه بودن لازم و ملزوم هم هستند. از نگاه امام(ره) هر طلبه ای باید بسیجی باشد. تعبیر حضرت امام(ره) است که بسیجی یعنی حضرت علی علیه السلام که تمام وجودش وقف اسلام بود، بنابراین اگر حوزه و حوزویان وقف اسلام هستند و برای پیشبرد مکتب قرآن و انقلاب اسلامی تلاش می کنند باید بسیجی باشند و در فعالیت های بسیج و جهادی حضور پیدا کنند. حوزویان در هر دو عرصه بسیج و فعالیت های علمی و معنوی عالی ظاهر شده اند و باید در میدان تولید علم بسیجی وار عمل کنند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران به ویژگی های بسیجیان اشاره و خاطرنشان کرد: طبیعتا بسیجی بودن لوازم و ویژگی هایی دارد. در راس همه موارد داشتن اخلاص است. مردمی بودن و حضور در همه صحنه ها و انجام تکلیف، استکبار ستیزی، دشمن شناسی، ولایت مداری و حرکت در مسیر آرمان های بلند امامین انقلاب از ویژگی های یک بسیجی است.

وی تصریح کرد: بسیجی واقعی فردی است که قبل از هر اقدامی توجه ویژه به فرمان ولی فقیه دارد. مصداق واقعی بسیج و فرهنگ بسیجی را باید خود مقام معظم رهبری دانست. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که چهل سال لباس رزم و بسیجی بودن را از تن در نیاورد، نمونه یک بسیجی ولایت مدار است. الگوی بسیج و بسیجی را باید شهدای مدافع حرم دانست و طلاب عزیزی که با تمام وجودشان در میدان مبارزه حاضر شدند و جانشان را در راه دفاع از حریم و حرم اهل بیت علیه السلام تقدیم کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha