پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 928550
۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
بیژن سلیمان پور

حوزه/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم گفت: آموزش ها در مدارس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و سایر مراکز آموزشی می بایست فقط به صورت مجازی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بیژن سلیمان پور صبح امروز در سی و یکمین جلسه شورای اطلاع رسانی و کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا که در سالن همایش های استانداری برگزار شد، ضمن اعلام برنامه های طرح هوشمند مدیریت محدودیت ها گفت: جلسات اطلاع رسانی استان قم در هفته جاری برخلاف هفته های دیگر علاوه بر روز دوشنبه، امروز نیز به مناسبت اعلام برنامه های طرح مدیریت محدودیت های کرونایی برگزار شده است.

وی گفت: بنای ما باید بر این باشد که تمام طرح هایی را که قبلاً وجود داشته کنار گذاشته و همین طرح جدید را که از روز شنبه اول آذرماه اجرایی می شود به صورت واحد و منسجم در نظر داشته باشیم.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قم بیان داشت: این طرح با عنوان «طرح هوشمند مدیریت محدودیت ها» تنظیم شده است که در آن با توجه به اوج گیری مجدد شیوع کرونا محدودیت های جدیدی در سطوح مختلف اداری و غیراداری آمده است.

وی افزود: شورای اطلاع رسانی استان قم می بایست مطالبی را که مبتلا به مردم و قابل فهم برای عموم جامعه است اعلام نماید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم گفت: طرح محله محور که مزین به نام شهید والا مقام سردار حاج قاسم سلیمانی است یکی از برنامه های این دور از محدودیت هاست.

وی تصریح کرد: در حاضر بنا بر گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم که اصلی ترین مرجع اعلام وضعیت میزان شیوع کرونا در این استان است، قم در وضعیت قرمز قرار دارد.

سلیمان پور گفت: بنابر طرح جدید محدودیت ها وضعیت یکسری از ادارات که فعالیت آنها اضطراری است مانند شهرداری و ادارات آب و برق و گاز باید نیمی از کارکنان آنها در محل کار حضور یابند.

وی افزود: یکسری از سازمان ها خدماتشان خیلی ضروری نیست و در این سازمان ها ثلث تعداد نیروهای آنها باید در محل کار حضور یابند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قم اظهار داشت: مشاغلی که با نیاز روزمره مردم ارتباط  دارند تأکیداً با رعایت پروتکل های بهداشتی باز می مانند؛ مشاغلی همچون سوپرمارکت ها، نانوایی ها و آتش نشانی ها.

وی خاطرنشان کرد: آموزش ها در مدارس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و سایر مراکز آموزشی می بایست فقط به صورت مجازی برگزار شود.

بیژن سلیمان پور تصریح کرد: مراکز فرهنگی، مذهبی و اجتماعی می بایست کلیه  مراسم مذهبی و فرهنگی خود را به طور موقت تعطیل نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم گفت: برخلاف مراحل قبل در این دور از محدودیت ها فقط خروجی های استان های بسته خواهد شد؛ در راستای اعمال این محدودیت برای ورود به مناطق نارنجی ۵۰۰ هزارتومان و برای ورود به مناطق قرمز مبلغ یک میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

وی عنوان داشت: برخی خودروها که ترددشان در بین استان ها ضرورت دارد، اداره کل امنیتی استان مسئولیت صدور مجوز تردد آنان را دارد.

سلیمان پور خاطرنشان کرد: وضعیت هر استان در پایان هر هفته به ستاد ملی مقابله با کرونا گزارش داده می شود اما این به معنای تغییر سریع محدودیت ها از حالت مثلاً قرمز به نارنجی نخواهد بود؛ زیرا آثار و علائم این بیماری تا حدود دو هفته بعد از ابتلای افراد نمایان نمی شود.

وی افزود: پیامدهای اقتصادی و روانی این طرح را می دانیم اما در مبارزه با این ویروس منحوس می بایست نهایت سعی و تلاش خود را همه با هم داشته باشیم.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قم اظهار داشت: از هم استانی های عزیز و اصحاب رسانه خواستاریم هر وقت و در هر محلی عدم رعایت دستورالعمل های این برنامه را مشاهده نمودند به اطلاع ما برسانند.

وی در پایان تصریح کرد: تردد خودروهای شخصی در داخل شهر نیز از ساعت های ۹ شب الی ۴ صبح، مگر در موارد اضطرار و با مجوز از استانداری، ممنوع می باشد.

در ادامه این نشست نماینده های دانشگاه علوم پزشکی، پلیس راهور، شورای بانک ها، نیروی انتظامی و سایر نهادهای استانی به ایراد نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • قلی‌زاده DE ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    0 0
    چرا قوانین رو رعایت نمیکنید!