جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انوش معظمی

حوزه/ یک بازیگر گفت: بسیجیان شخصیت‌هایی افتخار آفرین هستند که با حضورشان باید هنر هفتم را زینت بخشیم.

انوش معظمی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: متاسفانه ما در زمینه‌ ساخت  فیلم‌های ارزشی  در سینما کم کار بوده‌ایم. یکی از این کم‌کاری‌ها مربوط به تصویرگری بسیجیان در آثار سینمایی است، البته در دهه ۶۰ کارهایی بود که به شخصیت بسیجیان توجه داشت، اما به مرور تعداد این دست تولیدات بسیار کم شد.

 وی افزود: بسیجی‌ها شخصیت‌های بی ادعایی هستند که از جان و مال خود گذشتند تا مردم این سرزمین در آرامش زندگی کنند، اما باید از از مدیران سینمایی پرسید چرا در دهه نود، فیلم‌هایی که قهرمانان آنها بسیجیان هستند تا به این اندازه تعدادشان کم شده است.

 این بازیگر ادامه داد: بسیجیان تنها از یک قشر خاص نبودند، بلکه همه مردم در ۸ سال دفاع مقدس با پوشیدن لباس بسیجیان، برای آب و خاک خود ایثار کردند، پس وقتی قرار است بسیجیان را نشان دهیم نباید تنها آدم‌های خاص برای تصویرگری از آنها در نظر بگیریم، زیرا خط‌کشی‌هاباعث خواهد شد فیلمسازها کمتر به این حوزه ها نزدیک شوند.

بازیگر فیلم «رستاخیز» با بیان این‌که هم اکنون مشغول بازی در فیلمی با محوریت بسیجیان است، گفت: فیلمی با عنوان تک‌تیرانداز را بازی می‌کنم. در این فیلم قرار است به یکی از بسیجی‌های قهرمان پرداخت شود این بسیجی که جزء شهدای بزرگ تاریخ این سرزمین است از دل مردم بپا خواست و با فدا کردن جانش امنیت را برای ما به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه بسیجیان تنها به هشت سال دفاع مقدس خلاصه نمی‌شوند، اظهار کرد: این گونه تصور نکنیم که برای نشان دادن بسیجی‌ها در فیلم‌های سینمایی تنها باید جنگ تحمیلی را نشان دهیم، زیرا بسیجیان امروز نیز با ایثار جانشان برای ملت امنیت به بار آورده است. برای مثال به فداکاری‌های آنها در عرصه مبارزه با بیماری کرونا اشاره می‌کنم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha