شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: امروز که دشمنان میهن و آئین و ارزش‌های ما، عرصه جنگ را به جنگ تمام عیار اقتصادی تبدیل کرده اند باز هم اراده بسیجی برای مقابله و مبارزه در این جنگ، سست و ضعیف نمی‌شود.

حجت الاسلام رضا خدری صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: هفته بسیج یادآور سلحشوری و افتخارآفرینی مردم عزیز ایران در قالب نیروهای رزمنده مردمی در عرصه دفاع مقدس و بعد از آن در عرصه‌های دیگر ایران اسلامی است؛ دستاوردهای درخشان تفکر بسیجی در طول تاریخ درخشان انقلاب اسلامی به ما نشان داده است که این ظرفیت عظیم پاسخگوی بخش‌های عمده‌ای از نیازهای نظام و کشور است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: در دهه‌ چهارم انقلاب اسلامی، رسالت بسیج و بسیجیان سنگین‌تر از گذشته است؛ زیرا امروز در پرتو رهنمودهای رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی، باید در عرصه‌ پیشرفت و تمدن‌سازی به صورت جدی نقش‌آفرین باشیم.

امام جمعه چغادک بیان داشت: بسیجی یعنی انسان مؤمن دلبسته به دین و حاکمیت ارزش‌های الهی که اگر بخواهیم نشان آن را در قرآن کریم بیابیم، در واقع بسیجیان، استمرار همان «ربیون» و مردان الهی هستند که همراه پیامبران و در رکاب آنان با دشمنان ارزش‌های الهی و انسانی جنگیدند و جان خود بر کف دست نهاده و در این مسیر نورانی جانفشانی کردند.

حجت الاسلام خدری گفت: به همین جهت است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مورد بسیج می گفت: «بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده‌اند».

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به ویژگی‌های مهم انسان‌های الهی از دیدگاه قرآن پرداخت و افزود: خدمتگزاری مخلصانه در راه خدا، ولایت مداری و اطاعت پذیری از حق، نترسیدن در مقابل دشمنان، خستگی ناپذیری و صبر انقلابی از ویژگی این انسان ها است.

وی ادامه داد: امروز که دشمنان میهن و آئین و ارزش‌های ما عرصه جنگ را به جنگ تمام عیار اقتصادی تبدیل کرده اند باز هم اراده بسیجی برای مقابله و مبارزه در این جنگ، سست و ضعیف نمی شود، همچنان که خطاب پروردگار ما هم همین است که «و لا تهنوا و لا تحزنوا و أنتم الأعلون إن کنتم مؤمنین؛ سست نشوید و غمگین نگردید که شما برترید، اگر ایمان و باور داشته باشید»(آل عمران: ۱۳۹).

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha