جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه بندر ریگ

حوزه/ در آیینی با حضور امام جمعه بندر ریگ از ۲ کتاب «بیطال» اثر مرضیه منصوری زاده و «همسایه دریا» نوشته محمد مذکوری رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، در آیینی از ۲ کتاب «بیطال» اثر مرضیه منصوری زاده و «همسایه دریا» نوشته محمد مذکوری به همت کتابخانه شهید محمد پولاد بندرریگ شهرستان گناوه و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر رونمایی شد.

در این آئین که حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش، امام جمعه بندر ریگ و دوستداران کتاب حضور داشتند، ۲ نویسنده به انگیزه خود از نوشتن کتاب و مرحله جمع‌آوری اطلاعات و موضوع آنها پرداختند.

مرضیه منصوری زاده، نویسنده کتاب «بیطال» کارشناس ارشد فرهنگ و زبان باستان ایران است که پیش از این کتاب «مجموعه ۷۰ روایت کهن» را منتشر کرده‌ است.

واژه بیطال در زبان محلی به عنوان شکسته‌بند دست و پای انسان است و نویسنده کتاب به چگونگی درمان توسط درمان‌گران محلی، داروهای گیاهی و غیرگیاهی، اعتقادها و مراسم برای مداوای بیماران پرداخته است.

در این کتاب از درمان‌گران محلی اطلاعات درمانی و دارویی گرفته شده و به گفته نویسنده، این اثر ارزش کاربردی در طب نوین ندارد اما برای حفظ جایگاه میراث کهن مردمان این خطه تأثیرگذار است.

کتاب «همسایه دریا» به نویسندگی محمد مذکوری از جوانان فعال فرهنگی شهر بندرریگ است که کتاب رونمایی شده را از طریق پژوهش و جمع‌آوری اطلاعات از شاعران، نویسندگان، هنرمندان و فعالان در زمینه فرهنگی شهر بندر ریگ از قدیم تاکنون به رشته تحریر در آورده‌ است.

در این کتاب به طور خاص به شاعر و نویسنده بندرریگی حاج غلامحسین بندرریگی پرداخته‌ است.

در این آئین که با استقبال خوب دوستداران مطالعه و کتاب شهر بندرریگ و  هم استانی‌های بوشهری به صورت برخط انجام شد از کتاب «همسایه دریا» به صورت حضوری و «بیطال» از طریق آنلاین رونمایی شد.

گفتنی است، بندر ریگ از توابع شهرستان گناوه است که در شمال استان بوشهر قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha