دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبلیغ مجازی

حوزه/ حجت‌الاسلام عنافچه با اشاره به فعالیت حقیقی طلاب در فضای مجازی برای پاسخ‌گویی به شبهات، گفت: طلاب مدرسه علمیه در راستای پاسخگویی به شبهات اقدام به راه‌اندازی کانال‌ها و گروه‌هایی در فضای مجازی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علی عنافچه، مدیر مدرسه علمیه امام سجاد(ع) شهرستان ملاثانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به تأسیس قرارگاه جهادی مدرسه علمیه امام سجاد(ع)، در سال ۹۸ اظهار داشت: گروه جهادی مدرسه در جریان سیل ۹۸ به نام مدرسه تأسیس و در جریان سیل فعالیت‌های گسترده‌ای ازجمله مشارکت در ساخت‌وساز ۱۲۰ واحد مسکونی همراه با سپاه استان البرز وامداد رسانی به ۵ روستای شهرستان را انجام داده است.

مدیر مدرسه علمیه امام سجاد(ع) شهرستان ملاثانی، در ادامه به بیان فعالیت‌های قرارگاه جهادی مدرسه علمیه امام سجاد(ع)، در زمینه مبارزه با کرونا پرداخت و گفت: ضدعفونی کردن اماکن عمومی، مواسات با بیماران کرونایی و خانواده‌های آنان، کمک به کادر درمان، و تولید و توزیع ماسک از جمله فعالیت‌های جهادی این قرارگاه است.

وی در باب آموزش طلاب بیان کرد: کلاس‌های درس به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود؛ اما طلاب موظف‌اند مطالب ارائه‌شده را خلاصه‌نویسی کرده و یک روز در هفته جهت تحویل خلاصه‌نویسی‌ها و همچنین رفع اشکال در حوزه حضور داشته باشند که البته در شرایط فعلی نیز این مسأله الزامی نیست.

حجت‌الاسلام عنافچه، افزود: معاونت پژوهش مدرسه هرساله برای طلاب دوره‌ی مقاله‌نویسی برگزار کرده و طلاب مدرسه موظف‌اند هر ترم یک مقاله علمی پژوهشی ارائه دهند.

وی از اعزام مبلغ برای برگزاری جلسات هفتگی پاسخگویی به شبهات خبرداد و گفت: مدرسه علمیه امام سجاد(ع)، شهرستان ملاثانی را به ده محله تقسیم کرده و برای هر محله یک روحانی جهت برگزاری جلسات پاسخگویی به شبهات اعتقادی اعزام کرده است.

مدیر مدرسه علمیه امام سجاد(ع) ملاثانی، در ادامه گفت: این جلسات هفته‌ای یک‌بار برگزار شده و زمان آن یک‌ساعت می‌باشد؛ به این صورت که در ده دقیقه ابتدایی قرائت قران و در ادامه ده دقیقه دیگر برای قرائت حدیث کساء و چهل دقیقه بعدی مخصوص حل شبهات است.

وی در پایان گفت: علاوه بر برگزاری جلسات هفتگی، پاسخگویی به شبهات نیز در دستور کار طلاب قرار گرفته و در این راستا اقدام به راه‌اندازی کانال‌ها و گروه‌هایی در فضای مجازی کرده و در آنجا مشغول پاسخگویی به شبهات اعتقادی هستند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha