پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مصباح

حوزه / امام جمعه فامنین گفت: اگر به دنبال آن هستیم که تمدن ساز باشیم و با این تمدن دنیا را مدیریت کنیم و اسلام ناب را پیاده کنیم، نیازمند ترویج تفکر بسیجی در جامعه هستیم.

حجت الاسلام رضا مصباح، امام جمعه فامنین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با گرامیداشت هفته بسیج، با بیان اینکه تفکر و فرهنگ بسیج موضوع تازه‌ای نیست، اظهار داشت: در صدر اسلام نیز پیامبر گرامی اسلام، تبلیغ خود را با نگاه و تفکر بسیجی آغاز کرد.

وی اولین بسیجی تاریخ را امیرالمومنین(ع) دانست و گفت: اگر می‌خواهیم بسیجی را معنا کنیم، باید ویژگی یک بسیجی طراز را پیدا کنیم و لذا بسیجی طراز است که نگاهش به ولایت است و گوش به فرمان ولی خود می‌باشد.

حجت الاسلام مصباح با تاکید بر اینکه بسیجی طراز، بنده خالص خدا و عبد صالح است، مطرح کرد: آنچه از اسلام و تشیع انتظار می‌رود، این است که گسترش اسلام همراه با گسترش نوع نگاه با اخلاق مداری، عدالت محوری و ساده زیستی باشد؛ همان نگاهی که پیامبر(ص) با آن توانست افرادی همچون علی(ع) و امثال مالک‌ها را  تربیت کند.

وی افزود: امام خمینی(ره) نیز با این تفکر و ایده آمدند و همین منش و سبک را که پیامبر برای خودشان قرار داده بودند، پس از انقلاب در جامعه پیاده کردند.

امام جمعه فامنین با اشاره به هجمه‌های دشمنان علیه بسیج، عنوان کرد: پس از انقلاب تمامی ابر قدرت‌های دنیا همچون جنگ بدر در مقابل جمهوری اسلامی صف کشیدند تا به مقابله با این تفکر بپردازند، اما هیچگاه نتوانستند تفکر بسیجی را شکست دهند.

وی تصریح کرد: اگر امروز انقلاب اسلامی، ۴۰ سال است که با عزت و اقتدار از تمامیت عرضی حراست کرده و محکم ایستاده است به دلیل تبعیت از ولایت فقیه است.

حجت الاسلام مصباح با بیان اینکه با همین تفکر، توانستیم برخی از کشورهای منطقه را نجات دهیم، ابراز داشت: اگر به دنبال آن هستیم که تمدن ساز باشیم و با این تمدن دنیا را مدیریت کنیم و اسلام ناب را پیاده کنیم، نیازمند ترویج تفکر بسیجی در جامعه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بسیج با دست خالی و تنها با ایمان و توکل به خدا توانسته استکبار را کنار بزند، گفت: برخی از غرب زده‌ها و عوام زده‌ها با دیدن هیمنه غرب از خود بی‌خود شدند در حالی که تفکر بسیجی با ریاست طلبی، ثروت اندوزی و اشرافی گری مخالف است.

امام جمعه فامنین، اساس کار بسیج را تبعیت از ولایت عنوان کرد و اظهار داشت: این تفکر معلوم است که دشمن دارد، چرا که در مسیر خداوند شیطان و دشمن وجود دارد و هر لحظه در حال دشمنی با خدا هستند.

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) که فرمودند اگر دشمن از کار شما عصبانی و ناراحت بود، بدانید کارتان صحیح است، مطرح کرد: باید بدانیم هر فکری که با بسیج و روحیه بسیج مخالف است، گویای یک فکر شیطانی است، چرا که مسیر درست هزاران مانع در مقابل خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha