سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
العبودی

حوزه/ "قاسم سلمان العبودی" نویسنده عراقی طی یادداشتی نوشت: عربستان در تلاش است تا دست ایرانی ها را که در تمام مراحل در کنار مردم عراق بودند، قطع کند و به دنبال ایجاد دشمنی و نفرت بین ملت عراق و ایران هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، ائتلاف دولت قانون عراق اخیراً با صدور بیانیه‌ای درباره پیامدهای خطرناک طرح واگذاری اراضی این کشور به عربستان سعودی برای انجام برخی سرمایه‌گذاری‌ها هشدار داد و این پروژه را «استعمار جدید تحت پوشش سرمایه‌گذاری» توصیف کرد.

در همین راستا "قاسم سلمان العبودی"  نویسنده و تحلیلگر عراقی یادداشتی با عنوان " سلاح مقاومت،  نقشه راه کشور عراق را ترسیم می کند"، برای خبرگزاری حوزه نوشته که به شرح ذیل است:

روابط عراق و عربستان هیچ وقت خوب و عالی نبوده ، مگر در مواردی که پادشاهی سعودی از رئیس جمهور برکنار شده، صدام حسین در جنگ هشت ساله که باعث نابودی نسل ها شد ، حمایت کرد. تابستان ۱۹۹۰م  بسیار متشنج بود ، تا آنجا که بر رابطه بین خاندان آل سعود و صدام تاثیر گذاشت ، هنگامی که ارتش عراق به کویت حمله کرد ، در بزرگترین عملیاتی که آمریکایی ها راغافلگیر کردند این عملیات بزرگ در برابر دیدگان و افکار عمومی جهان انجام شد.

این روابط (صمیمی) بین رژیم سعودی و صدام از بین رفت ، زمانی که عربستان سعودی در بزرگترین حماسه بین المللی پس از جنگ جهانی دوم، که آنها آن را طوفان صحرا نامیدند، در را به روی ارتش های غربی باز کرد. و کشور کویت آزاد شد و مردم مسلمان عراق با انقلابی مردمی که نظیر آن در دوران معاصر ما بسیار کم است ، و آن را قیام شجاعانه و انتفاضه شعبانیه نامیدند که اگر حاکمان آل سعود در آخرین لحظه وارد نشده بودند تا دوباره او را به مواجهه و جنگ علیه ملت بکشانند، رژیم در سراشیبی  سقوط قرار می گرفت.

اصرار آل سعود برای حفظ صدام حسین نه از سر عشق به او ، بلکه نفرت و بغض از مردان دلیر قیامی بود که استان های عراق را یکی پس از دیگری در رکورد زمانی سرنگون می کردند ، و این زنگ خطری بود  که در ریاض و تل آویو به صدا درآمد ، که می دانستند نظام اسلامی قطعا گزینه جایگزین رژیم کافر بعث است. به همین دلیل آنها با خونسردی کامل انتفاضه شعبانیه را سرکوب کردند و رابطه بین بغداد و ریاض تا سقوط  بعث و دار و دسته آنها  ناپایدار باقی ماند و عراق به آنچه امروز شاهد آنیم تبدیل شد.

روابط بغداد و ریاض پس از سال ۲۰۰۳ دوباره احیا شد ، اما این بار تحت فشار آمریکایی و اسرائیلی، برای مهار بغداد و حاکمانش ، به شرطی که ایران رد پایی در صحنه عراق نداشته باشد و به خاطر ترس از گسترش شیعه که ممکن است به مرزهای فلسطین اشغالی برسد ، اما این رابطه همچنان بین فشار و کشش  و کم و زیاد بود ، تا زمانی که ترامپ در واشنگتن به قدرت رسید و ویژگی های روابط ریاض و بغداد تغییر کرد. سفارت عربستان در بغداد افتتاح شد و سفیر آن زمان ثامر السبهان بود ،کسی که با نفوذ و یک نیروی اطلاعاتی بود ، و باعث عصبانیت و خشم  مردم عراق از این سفیر و سفارت خانه او شد.

پس از مخالفت نیروهای سیاسی عراق با حضور السبهان در کشورشان ، او رفت و شخص دیگری را آورد. و این رابطه بین دو کشور همچنان سست  باقی ماند ، تا این که خاندان آل سعود بار دیگر به روش غیرقابل پیش بینی دیگری برای نفوذ به مناطق داخلی عراق از طریق سرمایه گذاری اقتصادی عربستان در صحرای جنوب عراق و با پیشنهاد صهیونیست-آمریکایی به دلایلی که پی در پی ذکر خواهیم کرد، آمدند؛

هدف از این سرمایه گذاری قطع مسیر مقاومت است

اولاً ، هدف از این سرمایه گذاری قطع مسیر مقاومت است که به سمت مرزهای واقعی کشور فلسطین در حرکت است و به سرزمین های اشغالی صهیونیست ها نزدیک است ، بنابراین صهیونیست ها خطر ناشی از شرق را درک می کنند. دوم ، (سرمایه گذاری) کویر جنوبی به نوعی در تهدید ایجاد منطقه سنی کمک خواهد کرد ، در صورت امتناع عراق از عادی سازی با رژیم اشغالگر قدس و علاوه بر   تخلیه آب زیرزمینی از آن کویر ، که دولت عراق را در معرض رکود اقتصادی قرار می دهد که مردم را تحت فشار قرار داده است.

همچنین مشکلات بزرگی که مردم عراق به دلیل سیاست خصمانه واشنگتن در قبال مردم عراق در معرض آن قرار دارند تا در نتیجه موجب تسهیل روند داوطلب کردن مردم  به سمت عادی سازی کامل با رژیم اشغالگر اسرائیلی  شوند. سوم ، توانایی اقتصاد اسرائیل برای جذب اقتصاد عراق از طریق سرمایه گذاری سعودی ، که قصد دارد  مطالبات برخی سیاستمداران غربی را که برنامه های دول خلیج فارس علیه جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت دارند بر عهده بگیرد، مقاومتی که عادی سازی با رژیم  صهیونیستی را ذلیلانه می دانند و با آن مخالف هستند .

چهارم ، کاملا این مهمترین مورد از موارد گفته شده است ، و عبارت است از حمایت از مردم مناطق جنوبی با وسوسه پول است تا توده های مردم  به تدریج از عقائد خود جدا شوند ، و به مردم نشان دهند که سیاسیون شیعه هیچ ثمره ای در تامین رفاه و آسایش مردم نداشتند  ، به ویژه این که برخی از سیاستمداران شیعه دارای لغزش ها و اشتباهات  بزرگ هستند . و از این طریق  برنامه دول خلیج فارس که بر اساس نقشه های  سفارت صهیونیستی و  آمریکایی است با دور زدن کل مردم عراق اجرا خواهد شد. 

سفارت آمریکا و پیروان و دار و دسته سعودی آن در پروژه تروریستی داعش  ، که توسط قهرمانان نیروهای بسیج مردمی عراق نابود شدند، شکست خوردند . پس از سرنگونی دولت عادل عبدالمهدی و روی کار آمدن مصطفی الکاظمی که مورد حمایت آمریکا است ، که ما او را ابزاری برای اجرای بازی آمریکایی می دانیم، آنها امروز با توطئه  دیگری بازگشتند که به نظر می رسد به طور ظاهری یک سرمایه گذاری است و اما در باطن استعماری است .

 امروز، عربستان سعودی در تلاش است تا دست ایرانی ها را  که در تمام مراحل در کنار مردم عراق بودند قطع کند و با بازاریابی چنین توطئه های خلیجی در عراق ، به دنبال ایجاد دشمنی و نفرت بین ملت عراق و ایران هستند. اما  امروز ، سلاح مقاومت و صلابت عراقی ها ، نقشه راه مرحله آینده را ترسیم کرده است. امروز مقاومت و حشد دو عاملی هستند که مسیرو روش کشور عراق را ترسیم می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha