دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله محمدتقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، از ملت عراق خواست برای ساختن عراقی مستقل به ویژه بعد از خروج نیروهای اشغالگر از کشور، برای دولت آینده نقشه راه ترسیم کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، از ملت عراق به ویژه نخبگان خواست برای ساختن عراقی مستقل به ویژه بعد از خروج نیروهای اشغالگر از کشور، برای دولت آینده نقشه راه ترسیم کنند.

ایشان در سخنرانی هفتگی خود که از تلویزیون پخش شد، گفت: امروز ما با نزدیکی خروج نیروهای اشغالگر از عراق، باید برای آینده نقشه راه ترسیم کنیم و به شبکه‌های مزدور و رسانه‌های فتنه‌گر که برای جنگ افروزی و تفرقه افکنی میان فرزندان این کشور تلاش می‌کنند، گوش ندهیم.

این عالم عراقی ادامه داد: عراق از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب یک کشور یکپارچه است و ما میان عرب، کُرد، شیعه و سنّی فرقی قائل نیستیم و به همگی احترام گذاشته و خواهان عراقی متحد و پیشرفته هستیم.

من یکی از مخالفان سرسخت ایده اشغال عراق بودم

آیت الله مدرسی در ادامه بیان داشت: من یکی از مخالفان سرسخت ایده اشغال عراق بودم و به کشورهای غربی توصیه کردم به ملت عراق کمک کنند تا خودش، خودش را از دست رژیم معدوم نجات دهد و رها سازد، امّا آنها به دلیل مسائلی که نمیدانم، به توصیه‌های من گوش نکردند و بر اشغال عراق اصرار ورزیدند. اکنون آنها تسلیم خواسته و اراده ملت عراق شده و به زودی از کشور خارج خواهند شد.

ملّت عراق بعد از سرنگونی رژیم صدام، تنها از مقدار کمی از آزادی و دموکراسی بهره مند شدند

ایشان تصریح کرد: ملّت عراق بعد از سرنگونی رژیم معدوم صدام، تنها از مقدار کمی از آزادی و دموکراسی بهره مند شدند که از جمله نشانه‌های دموکراسی، انتخابات، پارلمان و امثال آن است. امّا آنها نیاز دارند که به محتوای دموکراسی که همان مسئولیت پذیری است، توجه داشته باشند و این مسئولیت به گردن همگی است و هر فردی باید به مسئولیت خود در قبال کشور عمل کند.

علما، هیئت‌ها و خطبای حسینی نقش راهکار و پیشنهاد بدهند

این عالم شیعه به ضرورت نقش پذیری همگی اشاره کرد و افزود: هیئت‌های حسینی و خطبای منبر حسینی نقش بزرگی در ارائه راهکارها، پیشنهادها و توصیه‌ها دارند و خطبا از طریق گوش سپردن به مشکلات مردم می‌توانند به این وظیفه عمل کنند، به ویژه علمای دینی که باید از طریق بیان کیفیت اجرای نقشه راه و آرمان‌های امت به نقش خود عمل کنند.

آیت الله مدرسی از نمایندگانی که در انتخابات پیروز شدند، خواست با مخاطبان خود تعامل داشته، از آنان مشورت بگیرند و از نظرات و پیشنهادهای آنها استفاده کنند و بهترین آن را در تصمیم‌گیری خود وارد کنند.

ایشان در پایان از احزاب فعّال و کارآمد عراق خواست به مسئولیت خود از طریق تصویب قوانینی که در جهت خدمت به ملت عراق است، عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha