چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید حسین مؤمنی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به این که مصائب یا از نوع ترفیع مقام و درجه و رتبه و رسیدن به کمال و یا به خاطر کفاره گناهان است، گفت: وظیفه مؤمن در ابتلاء به مصیبت و بلا شکرگزاری و صبر است.

به گزارش خبرگزاری ‌حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در برنامه خانه‌های فاطمی شبکه قرآن و معارف سیما، در ادامه مباحث گذشته خود، اظهار کرد: بی تردید همه ما در طول زندگی مبتلا به ابتلائات و بلایا می شویم و کلیدی که از طرف اولیاء خدا برای غلبه بر مصائب و بلایا توصیه شده صبر است.

وی با بیان اینکه خداوند در پس هر ابتلاء برکاتی را نصیب بندگان خود می کند، افزود: امکان ندارد خداوند در دنیا بدهکار بندگان خود شود بنابراین اگر ابتلائی را نصیب بندگان می کند، آن ابتلا یا از نوع ترفیع مقام و درجه و رتبه و رسیدن به کمال است، و یا به خاطر کفاره گناهان است.

کارشناس مذهبی حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه امام صادق علیه السلام می فرمایند که بلاء زینت مؤمن و کرامت برای صاحبان ادراک است، گفت:  همچنین ایشان می فرمایند خداوند احدی را مورد حمد و ثنا قرار نداد مگر این که او را از امتحانات و ابتلائات متعدد گذراند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات ابتلائاتی را خودمان برای خودمان به وجود می آوریم که سبب رشد ما بشود ولی برخی اوقات برخی ریاضت ها از طرف خدا بر ما تحمیل می شود که همان بلا است و در هر دو مورد باید انسان اهل شکر باشد و اگر اهل شکر نیست صبوری کند و اگر صبر ندارد سکوت کند و زبان به شکوه باز نکند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی بیان کرد: فردی که در ابتلائات زبان به شکوه می گشاید در حقیقت فعل الهی را زیبا نمی بیند در حالی که اگر ما آنچه را که از طرف خدا به ما میرسد را زیبا ببینیم بلا هم برای ما نعمت است و می توان این تهدید را تبدیل به فرصت کرد و به همین خاطر است که می گویند «البلاء للولاء» یعنی هر که در این بزم مقرب تر است جام بلا بیشترش می دهند.

وی ادامه داد: اگر انسان در بلا ها شاکر و صبور بود به رشد و تعالی و کمال در دنیا و آخرت می شود ولی اگر کسی در بلایا صبوری به خرج ندهد مصداق خسر الدنیا و الآخره است.

سخنران حرم مطهر اظهار کرد: پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله می فرمایند که اگر دیدید از در و دیوار برایتان بلا می بارد به در خانه خداوند بیایید و دعا کنید و همچنین می فرمایند که خدا به دل مؤمنین در بلایا الهام می کند که به دعا کردن روی بیاورند و اگر این این کار را انجام دهد آن بلا به سرعت از او دور می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha