پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
العمل

حوزه / جمعیت العمل الاسلامی بحرین اعلام کرد: جنایت بزرگ تروریستی علیه دانشمند ایرانی هرگز پیشرفت علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران را متوقف نمی کند و این اقدام هرگز ایران را به کوتاه آمدن از حقوق مشروع خود وادار نمی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نام "شهید فخری‌زاده" تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)  در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.او تنها دانشمندی بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور وی در یک بار سال‌های گذشته شکست خورده بود. این دانشمند برجسته کشورمان روز گذشته طی یک عملیات تروریستی به دست عوامل و مزدوران صهیونیستی- آمریکایی در منطقه شرق تهران به شهادت رسید.

در همین راستا جمعیت العمل الاسلامی بحرین طی بیانیه ای ضمن همدردی با خانواده  شهید فخری زاده و ملت ایران این جنایت تروریستی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: جمعیت العمل الاسلامی بحرین جنایت تروریستی را که دانشمند ایرانی شهید دکتر محسن فخری زاده را هدف قرار داد و منجر به شهادت ایشان در روز گذشته شد ؛ محکوم می کند. شهید فخری زاده عمر خود را در راه دفاع از جمهوری اسلامی ایران و دفاع از حق ایران در پیشرفت علمی ،تکنولوژی و فناوری و دفاعی گذراند .

جنایت بزرگ تروریستی علیه دانشمند ایرانی هرگز پیشرفت علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران را متوقف نمی کند و این اقدام هرگز ایران را به کوتاه آمدن از حقوق مشروع خود وادار نمی کند.

 در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است؛ این حمله گناهکارانه یک جنایت بزرگ و نقض آشکار حقوق دولتها در تعیین سرنوشت و دفاع از خود در برابر تجاوزات خارجی است. بدون شک این اقدام تروریستی ناجوانمردانه به بی ثباتی منطقه و کشیده شدن آن به سمت  تنش های  بین المللی که همیشه به دنبال بحرانی کردن منطقه هستند، کمک خواهد کرد.

جمعیت العمل الاسلامی بحرین تاکید کرد: جامعه بین الملل و دولت های مسئول باید این تنش خطرناک و چنین اقدامات تحریک آمیز را در این شرایط مهم محکوم کنند و هرگز در برابر آن سکوت نکنند.

در پایان این بیانیه آمده است:  تسلیت صمیمانه خود را به خانواده معظم این شهید و رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت و ملت  برادر مسلمان ، ایران تقدیم می کنیم و از خداوند می خواهیم که این مصیبت را برای آنها جبران نماید و اجر و حسنه در برابر چنین مصیبتی ارزانی دهد  و آنها را در برابر دشمنانشان یاری رساند  و شهید سعید را در باغهای بهشت وسیع خود ساکن نماید ، که او به همه چیز قادر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha