پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
درددل‌های نماینده مسلمان حزب کارگر درباره اسلام‌هراسی

حوزه/ منیسه اودین، نماینده مسلمان حزب کارگر در بریتانیا ضمن بیان اینکه از رفتن دونالد ترامپ از مقام ریاست جمهوری خوشحال است، پیرامون مشکلات اسلام‌هراسی در این کشور لب به سخن گشود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sthelensstar، در حالی که بسیاری از مسلمانان از رفتن دونالد ترامپ، از منصب ریاست جمهوری خوشحال هستند، منسیه اودین نماینده مسلمان حزب کارگر بریتانیا بیش از دیگران نسبت به این مسئله ابراز خوشحالی کرده و می‌گوید: من فکر کنم از طرف بسیاری این سخن را می‌گویم، از رفتن ترامپ نفس راحتی کشیدیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر من در آمریکا زندگی می‌کردم و او رئیس جمهور من بود ، از عواقب آن بسیار نگران و از اقداماتی که وی مشروعیت داده است بسیار نگران بودم.

وی خاطرنشان کرد: او سیاه‌نمایی زیادی علیه مسلمانان انجام داد. هرچند که این چیز جدیدی نیست ، نکته غم انگیز اینجاست که این وضعیت قبلا هم وجود داشت با این تفاوت که او از منصب قدرت این کار را انجام می‌داد.

اودین که یکی از برگزارکنندگان کمپین سالیانه ماه آگاهی‌رسانی درباره اسلام‌هراسی می‌باشد، در آخرین روز ماه نوامبر در رابطه با این مبحث می‌گوید: یک نکته ظریف پیرامون اسلام‌هراسی، آمیخته بودن آن با نژاد است که درک آن را دشوار می‌کند. و اسلام‌هراسی یک مبحث مشخص نیست. من نمی‌دانم مردم این کارها را به خاطر رنگ قهوه‌ای پوست من، یا مسلمان بودنم یا زن بودن من انجام  می‌دهند. و همین باعث می‌شود ندانیم دقیقا کدام مورد را هدف قرار داده‌اند.

اودین در رابطه با افزایش اسلام‌هراسی گفت: به خصوص در دانشگاه‌ها ، بحث‌هایی در مورد نژادپرستی یا تعصب و اسلام هراسی وجود دارد. برای من ، اسلام هراسی نوعی نژادپرستی است زیرا همیشه با نژاد در هم آمیخته است.

وی که یک دختر مهاجر بنگلادشی است می‌گوید که در بزرگسالی با بی‌حرمتی‌های نژادی زیادی روبرو بوده، و وضعیت  همیشه برای دوستانش با پوست تیره وخیم‌تر بوده است.

نماینده اودین که دارای مدرک درجه یک سیاست بین الملل از دانشگاه متروپولیتن منچستر است و در سال ۲۰۱۸ به عنوان عضو شورا انتخاب شد، در پایان‌نامه خود به جنبه‌های جنسیتی اسلام‌هراسی پرداخته و اینکه چگونه اغلب زنان مسلمان، به ویژه زنان محجبه بیشتر تحت تاثیرات منفی نژادپرستی، اسلام‌هراسی و  تبعیض قرار می‌گیرند.

 اودین معتقد است که شعارهای تبلیغاتی افراد در مناصب قدرت در مشروعیت بخشیدن به این نوع رفتارهای تبعیض آمیز نقش داشته است.

این در حالی است که نخست وزیر بوریس جانسون در سال ۲۰۱۸ هنگامی که زنان مسلمان برقع می‌پوشیدند آن‌ها را با «صندوق پست» یا «دزد» مقایسه کرده بودند که این مسئله با مخالفت های گسترده در جامعه بریتانیا روبرو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha