جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ چهل و سومین جلسه هیأت امنای مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آذربایجانی گفت: در مورد زمان شناسایی نخبگان به این نتیجه رسیده ایم که بایست این استعدادها را از همان اوایل و قبل از اینکه درگیر مسائل حاشیه ای شوند مورد شناسایی، حمایت و هدایت قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی در نشست هیئت امنای مرکز امورنخبگان و استعداد های برتر حوزه های علمیه با انتقاد از مقایسه آمارهای حوزه با دانشگاه گفت: نباید حوزه را با دانشگاه مقایسه نماییم؛ زیرا هنگامی که حجم پذیرش بالا رود قطعاً شرایط پذیرش آسانتر و دقت در آن پایین تر خواهد بود.

وی افزود: بسیاری از دانشگاه ها حتی بدون هیچ گونه آزمون ورودی دانشجو می پذیرند؛ پس قیاس آمار نخبگان حوزه با دانشگاه قیاس اشتباهی است.

عضو هیئت امنای مرکز امور نخبگان حوزه اظهار داشت: باید به بحث های حمایتی استعدادهای درخشان بیشتر توجه شود تا بتوان طلاب را به سمت نخبه شدن ترغیب کرد.

وی تصریح کرد: در برخی کشورها این افراد را از سایر دانشجویان جدا می کنند که این روش در حال حاضر مردود شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آذربایجانی گفت: روش دیگر این است که استعدادهای درخشان را همان محل تحصیل قبل و در بین سایر دانشجویان می گذارند ولی آنها را تحت حمایت های خاصی قرار می دهند.

عضو هیئت امنای مرکز امور نخبگان حوزه خاطرنشان کرد: در مورد زمان شناسایی نخبگان به طور تفصیلی و تخصصی بحث شده است و به این نتیجه رسیده ایم که بایست این استعدادها را از همان اوایل و قبل از اینکه درگیر مسائل حاشیه ای شوند مورد شناسایی، حمایت و هدایت قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha