شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 لقب «ورزشکار مردمی 2020» در مجله ساندی تایمز برای بانوی مسلمان

حوزه/ زینب آلما، بازیکن مسلمان تیم راگبی در انگلیس، پرستار بیمارستان، مادر و همسر، موفق شد به خاطر تلاش‌هایش برای کمک به زنان مسلمان در ورزش، لقب ورزشکار مردمی ۲۰۲۰ مجله ساندی تایمز را به دست بیاورد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، یک بانوی ورزشکار مسلمان در بریتانیا به عنوان «ورزشکار مردمی سال ۲۰۲۰» در مجله ساندی تایمز انتخاب شد.

زینب آلما بازیکن راگبی، مادر، همسر و پرستار بیمارستان است که به خاطر تلاش‌هایش برای تاثیرگذاری بر بازیکنان مسلمان زن در سرتاسر بریتانیا، غنا و مراکش به عنوان ورزشکار مردی این مجله در سالی که گذشته انتخاب شده است.

زینب آلما که به «زی» معروف است ، از سوی دیگر به عنوان پرستار بخش مراقبت های ویژه در در بیمارستان چلسی و وست مینستر کار می‌کند.

وی که بازیکن راگبی تیم ملی اتحادیه راگبی انگلیس بارنز است همچنین بنیانگذار یک خیریه راگبی برای ورزشکاران می‌باشد که تجهیزات و بودجه کافی برای زنان ورزشکار را برای شرکت در مسابقات راگبی فراهم می‌سازد.

 دیوید دونان ، سرپرست تیم گفت: زینب واقعاً الهام بخش است و ما برای او بهترین‌ها را در آینده داریم و به او برای تأثیر خارق العاده‌ای که در رشد ورزش ما دارد تبریک می‌گوییم.

زینب ابراز امیدواری کرده که بتواند طرح‌هایی را برای تشویق بیشتر زنان مسلمان در شرکت در مسابقات ورزشی و همچنین ورزش راگبی و عضویت در این جامعه به اجرا بگذارد. وی قصد دارد کلیشه‌ها را بشکند و فلسفه خود را در زندگی به عنوان یک زن شاغل، همسر و مادر تعریف کند.

 گفتنی است در سال‌های اخیر فعالیت زنان مسلمان در رقابت‌های ورزشی بیشتر شده و آن‌ها در ورزش‌هایی چون  فوتبال ، شمشیربازی ، وزنه برداری ، بسکتبال ، هاکی روی یخ و موارد دیگر شرکت می‌کنند.

در سال ۲۰۱۶  میلادی، ۱۴ زن مسلمان در المپیک ریو مدال گرفتند که این شامل ابتهاج محمد، شمشیرباز آمریکایی، اولین زن مسلمان نماینده ایالات متحده در مسابقات المپیک می‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha