شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 نخستین مسلمان محجبه در تیم راگبی آفریقای جنوبی، کلیشه ها را می شکند

حوزه/ زهرا هندریکس نخستین مسلمان محجبه در آفریقای جنوبی می باشد که به دلیل علاقه به بازی و ورزش راگبی، به مسابقات پیوسته است و سعی دارد کلیشه های ضداسلامی و ضدحجابی را بشکند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از iol، زهرا هندریکس دختر نوجوان مسلمان اهل آفریقای جنوبی، نخستین بازیکن راگبی محجبه در این کشور می باشد.

 زهرا که به ورزش و بازی راگبی علاقه داشت، همچنین سعی داشت با شرکت خود در مسابقات با حجاب اسلامی، سوءبرداشت ها در خصوص حجاب و دینش را از بین ببرد.

وی به عنوان نخستین بازیکن حجابی در آفریقای جنوبی وقتی وارد زمین مسابقه شد، تصاویرش در رسانه های اجتماعی به سرعت منتشر گردید.

وی در پاسخ به اینکه حجاب را به زور به سر گذاشته و این تصور غلط که زنان مسلمان سرکوب شده هستند گفت: این درست نیست! من آزاد هستم!

 وی افزود: اعضای تیم من از پیشینه های مختلف هستند ، اما ما هنوز همدیگر را برابر می دانیم. با هم کار می کنیم نه در برابر هم.

 هندریکس با حجاب وارد زمین ورزشی می شود تا کلیشه های منفی دررابطه با دینش و حجابش را بشکند و نگرش مردم در رابطه با حجاب را در آفریقای جنوبی مثبت سازد.

گفتنی است در سال های اخیر بسیاری زنان مسلمان  با به سر داشتن حجاب اسلامی ،در سطح جهانی در رقابت های ورزشی و در سطوح بالای فوتبال،  شمشیربازی ، وزنه برداری ، بسکتبال ، هاکی روی یخ و ... از موانع فرهنگی و کلیشه ها عبور می کنند.

 در سال 2016  میلادی، 14 زن مسلمان در المپیک ریو مدال گرفتند ، که از جمله آن ها ابتهاج محمد، نخستین زن مسلمان محجبه به نمایندگی از ایالات متحده در مسابقات المپیک در رشته شمشیربازی بود.

با این حال ورزشکاران زیادی نیز به خاطر داشتن حجاب اسلامی تبعیض را تجربه می کنند. برای مثال در یک ورزشکار زن مسلمان جودوکار اندونزیایی در ماه اکتبر گذشته به خاطر داشتن حجاب اسلامی از مسابقات پاراالمپیک آسیایی حذف شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha