جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه اسلامی میلواکی

حوزه/ درحالی که داشتن حجاب در مسابقات ورزشی مدارس در غرب امری غیرعادی محسوب می شود، جمعی از دختران محجبه ورزشکار در یک مدرسه اسلامی در میلواکی، با روسری و آستین بلنددر مسابقات حاضر می شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از رادیو میلواکی، بازیکنان دختر عضو تیم والیبال در مدرسه ای اسلامی «سلام» در میلواکی، در ایالت ویسکانسین در آمریکا، به هدف از بین بردن کلیشه های ضدمذهبی، در مسابقات ورزشی با لباس های محجبه، آستین های بلند و پوشش اسلامی حاضر می شوند.

مارتین بودوفسکی مربی دانش آموزان می گوید: ما در میانه تغییر فرهنگی در رابطه با دختران ورزشکار در مدرسه سلام هستیم.

 بودونفسکی معتقد است که تیم والیبال دبیرستان در حال حاضر پیشرفت های زیادی برای تغییر کارکردی ادراک پیرامون ورزشکاران مسلمان محجبه داشته است. و آن ها در این فصل مسابقات در برابر یک دبیرستان در یک رقابت پیروز شدند.

 در عین حال برخی دانش آموزان می گویند که گاهی به خاطر حجاب با تبعیض روبرو هستند. امرا جابر دانش آموز ورزشکار می گوید: اگر بگویم که به خاطر حجاب با تبعیض روبرو نبوده ام دروغ گفته ام.

فریده دانش آموز دیگر می گوید: البته همیشه این گونه نیست و برای برای تمرینات به پارک می روم.

نجمه عبدی از اعضای این تیم نیز گفت: اینکه یک نفر تصمیم بگیرد چه لباسی موقع ورزش بپوشد نباید فاکتوری تعیین کننده در بازی والیبال باشد.

وی افزود: مردم درک نمی کنند که بین مهارت های ورزشی من و آنچه من هستم، تفاوت وجود دارد. من ارائه دهنده اسلام هستم و مهارت هایم هیچ ارتباطی به حجاب داشتن یا نداشتن ندارند.

گفتنی است مدرسه اسلامی سلام یک استثنا در این امر محسوب نمی شود. در سراسر جهان ، زنان مسلمان برای رقابت و برتری در بالاترین سطح ورزش - در فوتبال ، شمشیربازی ، وزنه برداری ، بسکتبال ، هاکی روی یخ و غیره درحال مبارزه با موانع فرهنگی و کلیشه ها هستند. در سال 2016 ، ابتهاج محمد، زن مسلمان محجبه برای نخستین بار در رشته شمشیر بازی در المپیک ریو مدال گرفت و نخستین زن مسلمانی شد که به نمایندگی از ایالات متحده با حجاب در مسابقات حاضر می شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha