شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمد فرج نویسنده و پژوهشگر اردنی

حوزه/ محمد فرج نویسنده و پژوهشگر اردنی در مقاله ای گفت: ترور دانشمندان هسته ای ایران، این کشور را از ادامه کار و رسیدن به پیشرفت باز نداشت.

محمد فرج نویسنده و پژوهشگر اردنی در مقاله ای گفت: ترور دانشمندان هسته ای ایران، این کشور را از ادامه کار و رسیدن به پیشرفت باز نداشت.

محمد فرج نویسنده اردنی با انتشار مقاله ای در سایت المیادین، نوشت: زمانی که انقلاب فلسطین به اوج خود رسید و پروژه ملّی عربی به دنبال توسعه مستقل و تحول پژوهش علمی به عنوان پایه و اساس پیشرفت بود، سیاست اسرائیل به عملیات تروریستی برای خالی کردن منطقه عربی از نخبگان روی آورد و شخصیت های زیادی در زمینه مختلف سیاسی، ادبیات، تاریخ و علم هدف ترور رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

وی با طرح این سؤال که آیا این سیاست در قبال ایران موفقیت آمیز است؟ گفت: قبل از اینکه ایران توافقنامه هسته ای را امضا کند و قبل از خروج آمریکا از برجام و افزایش سطح غنی سازی از سوی ایران، چهار تن از دانشمندان طراز اول؛ مسعود محمدی، مجید شهریاری، داریوش رضایی نژاد و مصطفی روشن به شهادت رسیدند. با وجود اهمیت راهبردی شهدای دانشمند و عمق خسارت فقدان آنها، پروژه هسته ای ایران به کار خود ادامه داد و به پیشرفت رسید و در کشوری که میزان پژوهش های علمی بسیار بالاست، طی ۳۵ سال گذشته شاخص پیشرفت علمی رشد خوبی داشته است. در ایران مراکز پژوهشی متکی به یک فرد نیست و این کشور به بحران کمبود نخبگان دچار نیست، آنچنان که اسرائیل به این مسئله گرفتار است و هزینه جنگ ترور دانشمندان برای اسرائیل سنگین خواهد بود؛ چراکه منابع بشری این رژیم بسیار محدود است.

نویسنده اردنی ادامه داد: سازمان جاسوسی اسرائیل "موساد" تلاش می کند شخصیت های علمی منطقه که در زمینه های علوم طبیعی پیشرفت داشتند از جمله؛ متخصصان و فارغ التحصیلان دانشگاه های غربی که اصرار دارند به کشور خود باز گردند و کسانی که در مراحل تحصیل دانشگاهی پیشرفت داشته و دشمنی آنان با اسرائیل ثابت شده را از بین ببرد.

محمد فرج تصریح کرد: ایران بعد از انقلاب اسلامی توانست با پژوهش های خود و به فضل سال ها تلاش های مستمر در زمینه مهندسی معکوس اولین سانتریفیوژ را تولید کند و از طریق غنی سازی ایستگاه های انرژی خود را تقویت کند. این مسئله به معنی دستیابی ایران به تمامی مراحل تولید از صفر تا مرحله تولید است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha