جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
در نشستی با امام جمعه یزد

حوزه/ مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه الغدیر گفت: طرح «امام روستا» در حال حاضر در سه دهستان آسفیج بهاباد، اسفندار ابرکوه و چاهک خاتم شامل ۵۴ روستا در حال اجراست و کار محرومیت زدایی در پنج محور فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت، سلامت، اشتغال و معیشت و زیرساختی و عمرانی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، مهدی دهقان، عصر دوشنبه در دیدار روحانیون مستقر در روستاهای محروم استان یزد به عنوان امام جماعت روستا با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه الغدیر فعالیت خود را از سه سال پیش بر اساس طرحی با عنوان محرومیت زدایی با مدل متفاوتی از برنامه های سال‌های قبل بر محوریت تمرکز بر مناطق خاص و با هدف رفع همه مسائل و مشکلات مردم آغاز کرد.

وی افزود:  طرح «امام روستا» در حال حاضر در سه دهستان آسفیج بهاباد، اسفندار ابرکوه و چاهک خاتم شامل ۵۴ روستا در حال اجراست و کار محرومیت زدایی در پنج محور فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت، سلامت، اشتغال و معیشت و زیرساختی و عمرانی انجام می شود.

دهقان از ویژگی‌های این طرح، به تمرکز بر یک نقطه خاص با رویکرد حل مسائل همه مردم روستا اشاره کرد و یادآور شد: طرح «امام روستا» یک طرح نرم افزاری است و تمام امور با محوریت امام جماعت روستا انجام می شود و تلاش ما این است که در درازمدت، امام جماعت روستا به محور رفع مشکلات و حامی مردم در مسیر محرومیت زدایی تبدیل شود.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه الغدیر عنوان کرد: به طور قطع اگر امام جماعت روستا با این مدل به پیش برود، محرومیت زدایی به عنوان یک اولویت در همه ارکان روستا متجلی خواهد شد.

دهقان ادامه داد: این فعالیت‌ها در روستاهایی که مردم آن متقاضی حل مشکلات و دارای روحیه مطالبه گری باشند، اجرا می شود و لازمه اصلی اجرای این طرح، انگیزه و روحیه مردم در مشارکت و حمایت از طرح‌هاست و امام جماعت روستا به عنوان یک موتور محرکه در کنار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه کار عمرانی و فرهنگی در کنار هم می تواند به احیای روستا بیانجامد، افزود: در حال حاضر روستاهای بسیاری در سطح استان داریم که زیرساخت‌های لازم برای سکونت را دارند، اما فاقد سکنه هستند بر این اساس تلاش شده در قالب این طرح، علاوه بر در نظر گرفتن مباحث عمرانی، مباحث معنوی، دینی و فرهنگی مردم نیز مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha