شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در دیدار با دانشجویان فنی و حرفه ای تبریز گفت: دانشجوی تراز انقلاب در اندیشه رهبر انقلاب ویژگی های متعددی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در دیدار با دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای تبریز، اظهار داشت: دانشجوی تراز انقلاب در اندیشه رهبر انقلاب ویژگی های متعددی دارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به معیارهای دانشجوی تراز انقلاب، گفت: روشنفکر تمام عیارِ مسلمان و متدیّن، دارای فکر و تحلیل روی ریزترین پدیده‌های سیاسی دنیا، داشتن روحیه همفکری و همکاری و همدلی، عدالت‌خواهی با محوریت قانون اساسی، مطالبه‌گری همراه با عقلانیت و ایفای نقش افسری در جنگ نرم از معیارهای دانشجوی تراز انقلاب است.

وی افزود: تقوا و ترک گناه و جدی گرفتن رابطه با خدا و اهتمام به راز و نیاز، مناجات و نماز و ارتقاء سطح معرفتی و معنوی از توصیه های اصلی رهبر انقلاب هستند و تاکید دارند نباید این مسئله به حاشیه رانده شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: تشکل های دانشجویی باید ضداستکباری، ضدفساد، ضد اشرافیگری، ضد حاکمیت تجمل‌گرایانه و زورگویانه، ضد گرایش‌های انحرافی و ضد تحریف باشند.

وی ادامه داد: دانشجو باید روحیه خواستن، مطالبه کردن و داعیه داشتن؛ هم در زمینه‌ مسائل سیاسی و اجتماعی، هم در زمینه‌ مسائل علمی و هم در زمینه‌ مسائل خاص دانشگاهی همراه با عقلانیت را در خود زنده و فعال نگه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha