پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله احمد بهشتی

حوزه/ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله مصباح یزدی برای حوزه علمیه قم یک استوانه علمی هستند و از نظر ولایت مداری، خدمت به انقلاب،‌ تقویت و پشتیبانی و بی قید و شرط و مخلصانه از حضرت امام و مقام معظم رهبری، کم‌نظیر هستند.

آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به سجایای اخلاقی آیت‌الله مصباحی یزدی گفت: آیت‌الله مصباح یزدی از چهره‌های قدیمی حوزه علمیه قم هستند و خدمات ایشان چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ اخلاقی بسیار چشمگیر است و برای طلاب و فضلا یک الگو و نمونه موفق هستند.

وی در ادامه افزود: آیت‌الله مصباح یزدی از نظر متانت اخلاقی، وجاهت، بنیه علمی الگو هستند و در مسیری که خداوند متعال برای پیامبر گرامی اسلامی ترسیم کرده‌اند که«إِنَّکَ لَعَلی‏ خُلُقٍ عَظیم‏» حرکت کرده‌اند.

آیت‌الله بهشتی اظهار داشت: آیت‌الله مصباح یزدی برای حوزه علمیه قم یک استوانه علمی هستند و از نظر ولایت مداری، خدمت به انقلاب،‌ تقویت و پشتیبانی و بی قید و شرط و مخلصانه از حضرت امام و از مقام معظم رهبری، کم‌نظیر هستند.

وی ادامه داد: در جلسه فضلای علوم عقلی که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان فرمودند چرا یک چیزی نمی‌گویید؟ گفتم: آقا من چیزی که باید بگویم این است که خدا را شکر که رهبری این نظام اول با امام بوده است دوم با شما و اگر غیر از این بود علوم عقلی در آن سرکوب می‌َشد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: آیت‌الله مصباح یزدی نیز در علوم عقلی بسیار زحمت کشیده‌اند و چهره‌ای برجسته در علوم عقلی، شبهه زدایی و تقویت مبانی فکری و عقلی طلاب دارند، آثار ایشان بهترین گواه این مطلب است.

وی ادامه داد: سیاست یک حالت تکثرگرایی دارد، هر گروهی از جنبه سیاسی خود به قضایا نگاه می‌کند، متأسفانه یک تکثرگرایی سیاسی در جامعه ما وجود دارد، البته اختلاف نظر و اختلاف سلیقه به جای خودش،  ولی باید وحدت را حفظ کرد و به وحدت رسید.

آیت‌الله بهشتی تصریح کرد:  اگر کسی بخواهد  از منظر حزبی و سیاسی به افراد نگاه و برخورد کند، ممکن است کسی را که علامه نیست، علامه بداند و کسی را که علامه است، علامه نداند؛ حضرت استاد مصباح یزدی واقعاً علامه هستند و از لحاظ علمی هیچ شک و شبهه‌ای در وضعیت علمی ایشان نبوده، نیست و نخواهد بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha