پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم

حوزه/ مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان از سلسله برنامه های هفته پژوهش به همت دانشگاه قم و در سالن کرامت استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین فراهانی فرد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم در ابتدای این مراسم گفت: با همت استاندار، مجموعه استانداری و دانشگاه قم، به عنوان دانشگاه معین استان، جلسات شورای سیاستگذاری در دو جلسه برگزار شد و تصمیماتی در این جلسات نسبت به چگونگی برگزاری هفته پژوهش استانی گرفته شد.

وی بیان کرد: در این دو جلسه از جمله مهم‌ترین کارهایی که انجام شد صدور حکم دبیر های ستاد به ویژه دبیر جشنواره پژوهشگران و فناوران، دبیر جشنواره دانش آموزی، دبیر نمایشگاه و دبیر کمیته تبلیغات بود که در ستاد هفته پژوهش دانشگاه قم منعقد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فراهانی فرد، ادامه داد: از طریق ستاد ارتباطاتی با سایر دانشگاه ها، پارک علم و فناوری سازمان دانش آموزی برقرار و گزارشاتی درباره همین موضوع از آنها گرفته شد.
معاون فناوری و پژوهش دانشگاه قم افزود: باید تشکر ویژه‌ای نیز از مجموعه همکاران که در شرایط شیوع ویروس کرونا به صورت آبرومندی تلاش کردند تا هم جشنواره و هم نمایشگاه برگزار شود، داشت.

وی بیان کرد: در بخش داوری جشنواره کمیته های داوری که متشکل از معاونان پژوهشی دانشگاه های مختلف هستند در ۳ روز به بحث داوری پرداختند.

دکتر فراهانی گفت: پس از جمع آوری مستندات  یک روز به داوری رشته علوم انسانی یک روز علوم پایه و فنی و مهندسی و یک روز هم برای رشته علوم پزشکی و فناوران که توسط مراکز رشد معرفی شده بودند به بررسی مستندات اختصاص داده شد.

حجت الاسلام و المسلمین سعید فراهانی فرد افزود: در مجموع حدود ۵۳ داوطلب هیئت علمی، ۱۴ دانشجو، ۲۲ فناور، ۱۰ صنعتگر، ۱۲ کارمند، ۷ نفر از آموزش و پرورش، ۴ نفر حوزوی، ۶ نفر آزاد و ۴ نفر نوآور، مستند ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: در مجموع دانشگاه قم دارای ۸ پژوهشگر و فناور از بین اساتید و دانشجویان، دانشگاه صنعتی ۴ نفر، علوم پزشکی ۴، نفر پردیس فارابی ۱ نفر و دانشگاه حضرت معصومه یک نفر بوده اند.

معاون فناوری و پژوهش دانشگاه قم در پایان تصریح کرد: در زمینه پژوهش چندین فعالیت توسط دانشگاه‌ قم، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه حضرت معصومه(س)، دانشگاه صنعتی، دانشگاه آزاد، آموزش و پرورش و همچنین بنیاد ملی نخبگان علاوه بر فعالیت‌های تحت عنوان انتخاب پژوهشگران برتر صورت گرفته است.

گفتنی است: سخنرانی دکتر سرمست استاندار، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین  دیرباز رئیس دانشگاه قم، تجلیل از پژوهشگران برتر استان و رونمایی از سایت نمایشگاه مجازی پژوهش از دیگر بخش های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha