جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ بازدید رستم نژاد از سامانه خبری حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد اجرای طرح ها و واگذاری برنامه ها را دو رویکرد مهم مدیریت حوزه های علمیه در مدیریت جدید عنوان و تأکید کرد: طرح نظام آموزشی جدید هم در همه مدارس علمیه اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مدیران و معاونین آموزش مدیریت استانی(منطقه ۲) که به صورت مجازی در سالن مرحوم آیت الله حائری ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانشمند هسته ای و دفاعی کشور شهید محسن فخری زاده، بر تلاش و کوشش بیش از پیش مدیران بر اعتلا و رشد کشور، نظام و انقلاب تأکید کرد.

معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به اهداف این اجلاسیه، افزود: در این اجلاسیه سعی ما این است، آسیب ها و ظرفیت های معاونت آموزش استانی هر منطقه بیشتر مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وی با بیان این که در ۴ سال اول مدیریت، طرح های زیادی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه تصویب شده و بنا است در مدیریت ۴ ساله دوم، این طرح ها به مرحله اجرا برسد، اظهار داشت: مسئله ای که مورد تأکید این مدیریت است، بحث واسپاری برنامه و طرح ها به مدیریت استانی است که از جمله این طرح ها، درختواره رشته ها و راه اندازی مدارس علمیه بر اساس ظرفیت و آسیب های منطقه ای است.  

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: مسئله ای دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد، پدیده ویروس کرونا است. این پدیده ضمن این که بحث آموزش حضوری را با مشکلات جدی مواجه کرده، سبب روی آوردن بیشتر جوانان به فضای مجازی شده است و برای همین منظور، برای رفع آسیب ها، لازم است از فرصت های که این فضا در اختیار ما گذاشته، بیشتر بهره برد.

وی با بیان این که نمی توان از بحث آسیب ها و فرصت ها در استفاده ازفضای مجازی به راحتی گذشت عنوان کرد: باید برای استفاده بهتر و کاهش آسیب ها برنامه وطرح هایی را ارائه داد تا شاهد اتفاقات بهتری در موضوع فضای مجازی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با بیان این که تلاش این مدیریت این است نظام جدید آموزشی مورد توجه جدی مدیریت استانی برای اجرا قرار گیرد، افزود: این مسئله در اولویت است و حتی تأکید این معاونت این است همه مدارس علمیه کشور تحت این نظام قرارگیرند.

معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به واسپاری بحث اساتید به مدیریت استانی، افزود: در بحث واگذاری اساتید به مدیریت استانی مواردی مانند اساتید شفاهی، ممتحنین استانی در برگزاری آزمون ها و مشاوره و راهنما هم مورد دقت قرار گرفته است، ولی اجرای آن نیز مستلزم زمان است.

وی بر اولویت بارگذاری دروس در سامانه نجاح تأکید کرد و گفت: باید سعی شود به این اولویت توجه شود، چرا که سبب کنترل طلاب در حین ارائه برگزاری دروس می شود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha