شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حمید ملکی قائم مقام حوزه

حوزه/ از جمله ویژگی حوزه های علمیه نسبت به سایر مراکز آموزشی توجه به بحث تعلیم و تربیت است. این کار اصلی حوزه های علمیه می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ملکی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مدیران و معاونین آموزش مدیریت استانی(منطقه ۲) که به صورت مجازی در سالن مرحوم آیت الله حائری ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، بر تقویت نیروها و طلاب توانمند برای رشد و اعتلای حوزه تأکید کرد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه با بیان این که یکی از برنامه های مهم مدیریت حوزه های، واگذاری و واسپاری بعضی از طرح و برنامه ها به مدیریت استانی است، افزود: این برنامه بزرگی است و سرعت بخشی آن مستلزم مطالبه گری بیشتری از سوی مدیریت استانی است.

وی بیان داشت: مسئله دیگر که با وجود فضای مجازی ایجاد شده، توجه و انتقال تجربیات موفق است. قطعا مدیران استانی در استفاده بهتر از فضای مجازی تجربیاتی دارند و برای حفظ طلاب لازم است این تجربیات را به سایر مدیران استانی هم انتقال دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به ویژگی حوزه های علمیه نسبت به سایر مراکز آموزشی گفت: از جمله آن توجه به بحث تعلیم و تربیت است. این کار اصلی حوزه های علمیه می باشد. این مشخصه باعث شد که حوزه در بین سایر مراکز آموزشی مقدم تر باشد چون به دنبال تربیت طلبه مهذب و با اخلاق است. اگر طلبه خوب تربیت شود، دیگر نباید نگران آسیب ها بود.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه افزود:  زهد و تقوا از دیر باز مورد توجه علما و بزرگان حوزه بوده و همین امر سبب تربیت عالمانی بوده که توانسته اند در موارد مختلف در جامعه اثر گذار باشند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha